به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه، «حسام‌الدین اسعدی» مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان کردستان گفت: رشد منابع بانک در استان نسبت به سال گذشته ۷۴درصد رشد داشته و به ۷۱هزار میلیارد ریال رسیده است.

اسعدی بیان داشت: بانک در این استان ۱۴ شعبه فعال به همراه یک باجه در شهرستان سروآباد دارد. مشتریان بانک در استان بیش از ۲۴۰هزار نفرند که ۴۰ درصد آن‌ها در ۲ سال گذشته به جمع مشتریان بانک پیوسته‌اند.

به گفته وی نسبت مطالبات به مصارف در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان کردستان ۰.۵۳ (پنجاه و سه صدم) درصد است که در سطح بانک‌های استان بی‌نظیر است. این بانک در سال ۱۴۰۲ به ۹۷هزار نفر در استان کردستان مبلغ ۶۶هزار میلیارد ریال تسهیلات اعطا کرده است.

اسعدی افزود: در استان کردستان به ۴۲۰۰ نفر به مبلغ ۴۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان کردستان اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۳۰هزار فقره افتتاح حساب در استان کردستان انجام شده که بیش از ۶۰درصد آن‌ها به‌صورت غیرحضوری بوده است. بیش از ۱۸هزار سپرده به‌صورت آنلاین افتتاح شده و حدود ۲۸هزار فقره وام نیز به‌صورت غیرحضوری پرداخت شده است.

وی به اقدامات شاخص انجام شده در حوزه مسئولیت اجتماعی در استان کردستان اشاره کرد و افزود: مدیریت شعب بانک در استان کردستان در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی، با شناسایی انجمن‌ها و مؤسسات خیریه، نسبت به تأمین کل یا بخشی از هزینه‌های این انجمن‌ها اقدام کرده است.

اسعدی در همین رابطه افزود: در حوزه فرهنگی تهیه پک آموزشی برای آموزش و پرورش جهت اهدا به مدارس مناطق محروم و دانش‌آموزان‌ بی‌بضاعت ‌از جمله اقدامات بانک در استان کردستان برای ایفای مسئولیت اجتماعی بوده است.

وی در پایان اضافه کرد: پرداخت تسهیلات به زنان سرپرست خانوار، مجمع خیرین سلامت، اشتغال زندانیان، مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی به تعداد ۱۱۰۰ فقره به مبلغ ۸۵میلیارد ریال و اعطای تسهیلات بدون معدل به تعداد ۵۰۰۰ فقره  به مبلغ ۳۶۰میلیارد ریال از دیگر اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۲ بوده است.