به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۲،  جشن روز دختر با حضور وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه۱۲،  مریم اردبیلی مشاور شهردار تهران در امور بانوان، حجت الاسلام و المسلمین وکیلی مدیر کل برنامه ریزی و هماهنگی  روابط دولت با مجلس، جمعی از مدیران منطقه ، ۴۰ نفر از پرسنل دختر منطقه و برگزیدگان پویش ماه مهربان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۲،  وحیدرضا انارکی محمدی در این مراسم با گرامیداشت  دهه کرامت،  گفت: دهه پر برکتی که آغازش میلاد مبارک دختر گرامی هفتمین امام شیعیان و پایانش میلاد مسعود خورشید تابناک ایران زمین حضرت علی بن موسی الرضا (ع) گره خورده است. روز میلاد حضرت معصومه (س) اما یک مناسبت دیگر را هم در دل خود جای داده است و روز میلاد دختر پاکدامن امام هفتم، بهترین بهانه است تا روز ملی دختران نام گیرد.

وی در ادامه دختر را گوهر خانواده ها دانست و گفت : معمولا دختر ها در رقابت های علمی،ورزشی،مذهبی و...با پسران در جایگاه برتر قرار می‌گیرند که می بایست از ظرفیت وجودی دختران و بانوان در جغرافیای منطقه ۱۲ در راستای کاهش آسیب های اجتماعی،  ارتقای کیفیت زندگی شهروندان، آموزش قشر کم برخوردار و...بهره برد.

مریم اردبیلی نیز با تبریک این روز ،گفت :در عصری که جهان، غرق در جهل و نادانی، ظلم و ستم، غارتگری و وحشیگری به سر می برد، و به این زندگی افتخار و مباهات می کرد، خداوند پیامبری را برانگیخت که "رحمة للعالمین" بود و منجی انسانها از سیاهی، او هم با شرک و بت پرستی مبارزه کرد و هم با سنّت ها و ضدّ ارزش هایی همچون تحقیر و زنده به گور کردن دختران، به دختر مقامی آسمانی داد.

در این مراسم از برگزیدگان پویش ماه مهربانی که ویژه دختران روزه اولی و نوجوان ۹ تا ۱۵ ساله  با موضوعات سفره افطار با میزبانی من و مادرم، نیایشگاه کوچک من، تقویم ماه مهربان، فراغت وسرگرمی درخانه در قالب تهیه حداکثر ۵ عکس و یک فیلم ۳ دقیقه ای و یادداشت های کوتاه یک صفحه ای بود ، نیز تجلیل شد.

در پایان شهردار منطقه۱۲ با اهدای لوح به پرسنل دختر منطقه ۱۲، این روز را به ایشان تبریک گفت.