به گزارش اکونا پرس،

دکتر سیاوش ملکی‌فر در سیزدهمین دوره مسابقات ابتکارات و نوآوری دانش‌آموزی در استان یزد با بیان اینکه صندوق نوآوری وظیفه تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان را برعهده دارد، گفت: طی سه سال اخیر 22 هزار میلیارد تومان از سوی صندوق نوآوری به این شرکت‌ها خدمات مالی اعطا شده است.
وی تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان یزد را 112 شرکت اعلام کرد و افزود: صندوق پژوهش و فناوری استان یزد حدود 60 میلیارد تومان تسهیلات جعاله از صندوق نوآوری دریافت کرده است. همچنین حدود 150 میلیارد تومان خط اعتباری به این صندوق اختصاص یافته است.
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: صندوق پژوهش و فناوری استان یزد از بهترین این صندوق‌ها از بین 65 صندوق کشور است.
ملکی‌فر در ادامه به نوآوری‌ها در دنیا اشاره کرد و گفت: در دنیای عجیبی زندگی می‌کنیم، به طوری که دانشمندان دنیا را با نوآوری‌های خود متحول کرده‌اند. تکنولوژی در دنیا به دست شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در حال بروزرسانی است و موجب تاثیرگذاری بر سبک زندگی مردم و مشاغل مختلف شده است.
وی با تاکید بر اینکه زیستن و کار کردن در این دنیای جدید نیاز به مهارت‌هایی دارد، ادامه داد: مدرسه اشتغال شریف اعلام کرده است، 85 درصد مهارت‌هایی که باعث می‌شود تا جوانان ما بتوانند کارآفرینی کنند شامل مهارت‌های نرم است، این در حالی است که امروز دانش‌آموزان ما از این مهارت‌ها در مدرسه و نظام آموزش عالی برخوردار نیستند.
 معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی به مقوله خلاقیت نیز اشاره کرد و گفت: خلاقیت به معنای پاسخ متفاوت به سوالات همیشگی است. به محض اینکه دانش‌آموز و نوجوان به سوال همیشگی پاسخ متفاوت می‌دهد که مورد دلخواه ما نیست ما آن پاسخ‌ها را سرکوب می‌کنیم و معتقدیم این افراد همچون سایر افراد فکر می‌کنند.
ملکی‌فر افزود: افراد خلاق، دنیای خود را می‌سازند. وقتی نوزاد به این دنیا می‌آید، خلاق‌ترین و یادگیرنده‌ترین موجود کل کائنات است، این در حالی است که ما در مدرسه، نظام آموزشی، خانواده و جامعه به کودکان و نوجوانان یاد می‌دهیم که مثل گذشتگان خود فکر کنند.
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان آمادگی این صندوق به همراه وزارت آموزش و پرورش را در راستای حمایت از ملی شدن مسابقات ابتکارات و نوآوری‌های دانش‌آموزی اعلام کرد و گفت: امیدواریم این رویداد در سال آینده در سطح ملی برگزار شود. ما آمادگی داریم در آینده نزدیک کمپ آموزشی ویژه دانش‌آموزان منتخب این رویداد را در صندوق نوآوری برگزار کنیم تا این افراد را برای ورود به آینده یک گام به جلوتر ببریم.