به گزارش اکونا پرس،

سری Odyssey OLED G8 (نام مدل: G80SD) با ابعاد 32 اینچی و وضوح 4K UHD (3840 x 2160)، اولین مانیتور گیمینگ صفحه تخت OLED سامسونگ هم محسوب می‌شود. 

سامسونگ در سال 2022 اولین مانیتور گیمینگ OLED خود را معرفی کرد که بلافاصله مورد استقبال گسترده علاقه‌مندان قرار گرفت، به شکلی که تنها یک سال پس از عرضه این مانیتور، جایگاه نخست فروش جهانی مانیتورهای OLED در اختیار سامسونگ قرار گرفت.

این موفقیت‌ها باعث شد تا در سال 2024 سری جدید مانیتورهای گیمینگ Odyssey OLED سامسونگ با مدل G80SD ارتقا پیدا کند. مدل G80SD از نسبت تصویر 16:9، نرخ تازه‌سازی تصویر 240 هرتزی و زمان پاسخ‌دهی 0.03 میلی‌ثانیه‌ای GtG بهره می‌برد تا یک گیم‌پلی کاملا روان و سریع را ارائه دهد. در ادامه به بررسی این مانیتور گیمینگ جدید و پیشرفته پرداخته‌ایم.

غرق در دنیای بازی

اگر از علاقه‌مندان بازی‌های شوتر اول شخص (FPS) باشید احتمالا با مزیت‌های داشتن صفحه‌ نمایش‌های با وضوح بالا آشنا هستید. در این ژانر از بازی‌های ویدئویی، پیدا کردن حریفان و غافلگیر کردن آنها از اهمیت بالایی برخوردار است، مانیتور G80SD در این بخش با داشتن وضوح تصویر 4K UHD و روشنایی  250نیتی مزیت‌های گسترده‌ای در اختیار شما می‌گذارد. همچنین زمان پاسخ‌دهی 0.03 میلی‌ثانیه‌ای آن به شما اجازه می‌دهد تا به سرعت برق و باد بر سر دشمنان‌تان آوار شوید و بر هر حریفی غلبه کنید.   

در بخش پشت مانیتور قابلیت Core Lighting+ طراحی و جاگذاری شده تا در هنگام انجام بازی، چراغ‌های عقب مانیتور به رنگی هماهنگ با صحنه و محیط بازی دربیاید. این قابلیت به افزایش هیجان و لذت بازی کمک قابل توجه‌ای می‌کند و وضعیت و محیط بازی را به فضای بیرونی و اتاق خانه انتقال می‌دهد.

قابلیت‌های بصری مانیتور Odyssey OLED G8 عملکرد شگفت‌انگیز خود را در زمان بازی‌هایی با پس‌زمینه‌ تیره و مشکی نشان می‌دهد. جایی که به کمک کنتراست فوق‌العاده و میزان روشنایی قابل توجه صفحه نمایش آن می‌توانید تصاویر را با تمامی جزئیات و به شکلی واضح و شفاف در تک‌تک صحنه‌ها مشاهده کنید. G80SD قادر به پوشش 99 درصدی طیف رنگی DCI-P3 است.

برای محافظت بیشتر، صفحه نمایش پس از 10 دقیقه عدم فعالیت، نور خود را کم می‌کند و با هر ورودی به روشنایی عادی باز می‌گردد. علاوه بر آن نور و روشنایی برخی تصاویر ثابت مثل لوگوها و تسک‌بارها برای جلوگیری از وقوع پدیده پیکسل سوختگی به صورت خودکار کاهش می‌یابد.

بازتاب نور خارجی بر صفحه مانیتور یکی از عوامل حواس پرتی گیمر‌ها هنگام بازی‌های حساس و هیجان‌انگیر است. برای رفع این مشکل، فناوری OLED Glare-Free در این مانیتور به کار گرفته شده که انعکاس نور را به حداقل رسانده و بدون تجهیزات اضافی، تجربه تماشای بهتری را ممکن می‌سازد. بنابراین، شما می‌توانید در محیط‌های نوری مختلف، تجربه یکسانی از نظر روشنایی و رنگ تصویر داشته باشید.

طراحی هوشمندانه

مانیتور Odyssey OLED G8 سامسونگ از طراحی مینیمال و متفاوتی بهره می‌برد. در اغلب مانیتورها به دلیل وجود خنک کننده در پشت مانیتور، از جلوه ظاهری آن کاسته شده است اما سامسونگ در طراحی این مانیتور از فن یا خنک‌کننده استفاده نکرده و از یک سیستم خنک ‌کننده دینامیک کمک گرفته که مایع خنک‌‌کننده را تبخیر و متراکم می‌کند و دمای هسته را کاهش می‌دهد. این سیستم همچنین به لطف الگوریتم‌های پیش‌بینی دما، قادر به کنترل خودکار میزان روشنایی به منظور کاهش گرما است.

برای نخستین بار در جهان، سامسونگ از یک لوله حرارتی ضربانی در مانیتور Odyssey OLED G8 استفاده کرده که مانع از وقوع پدیده پیکسل‌ سوختگی در این مانیتور می‌شود. این فناوری با وجود طراحی فوق‌باریک صفحه، عملکردی نقطه‌ای ارائه می‌دهد و به طور موثر فقط بر بخش‌هایی از صفحه‌نمایش که پردازنده سامسونگ به عنوان نقاط بالقوه شناسایی کند، تأثیر می‌گذارد.

در پایین مانیتور نیز یک پایه قابل تنظیم طراحی شده که در صورت نیاز می‌توانید ارتفاع آن را کم و زیاد کنید یا با یک چرخش صفحه نمایش را در حالت‌های دلخواه عمودی و افقی قرار دهید. طراحی پایه G80SD، با استانداردهای نصب VESA سازگار بوده و راحتی و انعطاف‌پذیری بیشتری را در اختیار کاربران می‌گذارد.

بهره‌مندی از هوش مصنوعی

سری Odyssey OLED G8 اولین مانیتور گیمینگ OLED سامسونگ است که از هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند. پردازنده NQ8 AI Gen3 که در تلویزیون‌های 2024 سری 8K سامسونگ هم قرار دارد، برای قرار گرفتن در مدل G80SD بهینه‌سازی‌ شده و می‌تواند در زمان تماشای محتواهای پلتفرم Gaming Hub یا اپلیکیشن‌های داخلی دستگاه، میزان وضوح تصاویر را تا نزدیک 4K ارتقا دهد. دو سرویس تلویزیون هوشمند سامسونگ (Samsung Smart TV) و هاب گیمینگ سامسونگ (Samsung Gaming Hub) در این مانیتور امکان دسترسی به خدمات استریم و بازی‌های ابری را بدون نیاز به دانلود فراهم می‌کند. کاربران می‌توانند به‌ شکل رایگان و بدون این‌ که وارد حساب کاربری خاصی شوند، به مجموعه‌ای کاملی از محتواها و بازی‌های روز دسترسی پیدا کنند.

مانیتور 32 اینچی Odyssey OLED G8 سامسونگ با داشتن کیفیت تصویر 4K UHD، طراحی مینیمال، پردازنده قدرتمند NQ8 AI Gen3، زمان پاسخ‌دهی 0.03 میلی‌ثانیه‌ای و نرخ تازه‌سازی تصویر 240 هرتزی، تجربه گیمینگ لذت‌بخش و چشم‌نوازی را به علاقه‌مندان و کاربران خود ارائه می‌دهد.