به گزارش اکونا پرس،

حجت الاسلام محمد علی نکونام  در جلسه هماهنگی و پیگیری روند احداث زائرسرای چهارمحال و بختیاری در مشهد مقدس افزود : این زائر سرا متعلق به همه مردم استان است و به نام این استان وقف می شود.

وی تصریح کرد : این زائر سرا برای زائران و مسافران هم استانی که به زیارت امام هشتم در مشهد می روند خدمت رسانی می کند و هیچ درآمد مالی نیز نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: این زائرسرا پذیرای کسانی است که بضاعت مالی برای اسکان ندارند و به صورت خودگردان هزینه ها خود را تامین می کند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: تاکنون بار اجرای این پروژه بر دوش شهرداری و استانداری بوده است، و نیاز است در کنار سایر راهکارها جهت جذب منابع مالی، کارها جهت تسریع به شیوه قبل ادامه پیدا کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز پبشرفت مالی این طرح را 30 درصد عنوان کرد و گفت : اکنون مرحله زیرسازی و اسکلت بنای آن آماده شده است و نیمی از کار فیزیکی آن پایان یافته است.

اقبال عباسی با اشاره به اینکه جهت تصمیم‌گیری در مورد ادامه تکمیل پروژه زائرسرای چهارمحال و بختیاری در شهر مشهد نیازمند یک برآورد هزینه دقیق هستیم، گفت: برای تکمیل و بهره برداری کامل از آن با قیمت موجود به 160تا 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز است و برای تامین این اعتبار می توان از ظرفیت خیرین، بخش خصوصی، کمیته امداد امام خمینی(ره) ، شهرداری و مسکن و شهرسازی بهره گرفت.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه اعتبارات دولتی بر اساس سرفصل‌های مشخص تخصیص داده می‌شود و باتوجه به اینکه این پروژه دولتی نیست، نمی‌توان از اعتبارات پروژه‌های عمرانی به آن تخصیص داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این طرح در زمینی به وسعت 700 مترمربع، زیربنای 4 هزار و 500 مترمربع در 8 طبقه در دست احداث است.

مجید نظری دهکردی افزود: هم اینک عملیات اجرایی سفت کاری این زائرسرا به پایان رسیده و تاسیسات و نازک کاری باید آغاز شود.

وی یادآور شد: کیفیت ساخت زائر سرای چهارمحال و بختیاری نسبت به مشابه احداث زائرسرای استان های دیگر در مشهد مقدس از اهمیت بالایی برخوردار است.

نظری افزود: واحدهای اقامتی این زائرسرا با 40 سوئیت و 170 تخت ساخته و بهره برداری می شود