صرافی ارز دیجیتال معتبر خارجی؛ جذاب یا مشکل‌زا؟

انواع صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر بین‌المللی، به‌عنوان بستری جذاب برای معاملات گوناگون رمزارزها شناخته می‌شوند. پلتفرم‌های بزرگ با داشتن میلیون‌ها کاربر، شرایط خرید و فروش راحت‌تر و سریع‌تر رمزارزها را فراهم می‌کنند. چنین بسترهایی، همواره مجهز به ابزارهای تحلیل‌گر، گزارش‌های اقتصادی دقیق و شاخص‌های آماری متعددی هستند و کلیه امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را در سطح بسیار بالایی ارائه می‌کنند.

البته نمی‌توان به خاطر جذابیت بالای این‌گونه صرافی‌ها، از خطرات مهم آن‌ها برای کاربران داخلی چشم‌پوشی کرد. قطعا می‌دانید که بسیاری از پلتفرم‌های جهانی و معتبر خرید ارز دیجیتال، به‌دلیل وجود تحریم‌های گسترده علیه ایران، به کاربران ایرانی اجازه ثبت‌نام و استفاده از خدمات خود را نمی‌دهند. حتی اگر از روش‌های تغییر آی‌پی نیز استفاده کنید، در مرحله احراز هویت با مشکلاتی مواجه شده و فرآیند ثبت‌نام‌تان تکمیل نمی‌شود. نکته خطرناک‌تر اینجاست که با استفاده از بروکرهای خاص یا با ترفندهای مختلفی، غالبا کاربران در این صرافی‌ها ثبت‌نام می‌کنند؛ اما ممکن است پلتفرم مربوطه، بعدها به هویت اصلی کاربر ایرانی پی ببرد و حساب فرد را با کلیه دارایی‌های موجود در آن، مسدود کند!

معروف‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی

صرافی‌های متعددی در سراسر جهان، شرایط خرید و فروش رمزارزهای مختلف بازار کریپتوکارنسی را فراهم می‌کنند. برخی از مهم‌ترین این پلتفرم‌ها، عبارت‌اند از:

  • بایننس: بایننس به‌عنوان جامع‌ترین صرافی ارز دیجیتال خارجی شناخته می‌شود. این مجموعه که در سال 2017 آغاز به کار کرد، با داشتن بیش از 95 میلیون کاربر، بیشترین حجم فروش و خرید ارز دیجیتال را به خود اختصاص داده است. کاربران در این صرافی، قابلیت ترید حدود 360 نوع رمزارز مختلف را با میزان کارمزد پایین، خواهند داشت؛ همچنین لازم به‌ذکر است که انتشار اخبار پیوستن یک رمزارز به بایننس، به شکلی ویژه موجب افزایش ارزش آن کوین می‌شود. به‌یاد داشته باشید که بایننس به کاربران ایرانی خدمات نمی‌دهد!

  • کوین بیس: این صرافی نیز به کاربران ایرانی، هیچ‌گونه خدماتی ارائه نخواهد داد. جالب است بدانید که با حدود 104 میلیون کاربر، کوین بیس بزرگ‌تر از بایننس محسوب می‌شود؛ اما به علت دریافت کارمزد بیشتر و پشتیبانی از تعداد کمتری از ارزهای دیجیتال (حدود 215 رمزارز)، حجم تریدها در آن کمتر است.

  • کراکن (Kraken): این مجموعه با حدود 10 میلیون کاربر، معاملات مربوط به حدود 190 کوین را ممکن می‌سازد. جالب است بدانید که هم میزان کارمزدها و هم خود پلتفرم معاملاتی کراکن، برای کاربران تازه وارد و همچنین تریدرهای حرفه‌ای، در 2 سطح مختلف ارائه می‌شود.

  • صرافی ارز دیجیتال کوکوین (kocoin): امکان معامله حدود 700 کوین دیجیتال در کوکوین فراهم است و از این جهت، متنوع‌ترین بازار فروش رمزارزها به‌شمار می‌آیند. کاربران ایرانی نیز بدون هیچ مشکلی، امکان حضور در بازار 20 میلیونی این صرافی را خواهند داشت. همچنین وجود بات‌های هوشمند، به بهتر شدن وضعیت معامله‌ها در کوکوین کمک کرده است.

صرافی ارز دیجیتال ایرانی والکس؛ معتبر و حرفه‌ای

صرافی ارز دیجیتال والکس

به‌دلیل عدم خدمات‌دهی بسیاری از صرافی‌های بزرگ به کاربران ایرانی و ریسک بالای حضور در دیگر پلتفرم‌ها، بسیاری از تریدرهای حرفه‌ای کشور به استفاده از صرافی ایرانی ارز دیجیتال والکس روی آورده‌‌اند. برخی از اصلی‌ترین خدمات صرافی مدرن والکس که همواره سعی کرده تا هم‌گام با پلتفرم‌های مطرح جهانی حرکت کند، به شرح زیر خواهد بود:

  • فرآیند سریع ثبت‌نام و احراز هویت

  • وجود امکانات متعدد

  • کیف پول دیجیتال

  • ایجاد محیط‌های کاملا امن؛ برای معاملات و حفظ دارایی‌ها

  • عمق بازار ویژه و تنوع بالای رمزارزهای قابل معامله

  • بات هوشمند معامله‌گر

  • پشتیبانی دقیق و همه‌جانبه.

در ادامه به بررسی برخی از پارامترهای فوق خواهیم پرداخت.

فرآیند سریع ثبت‌نام

مراحل ثبت‌نام و احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال مدرن والکس، تنها چند دقیقه به طول می‌انجامد. کاربران باتوجه‌به اعتبار بالا و ایرانی بودن این پلتفرم، هیچ‌‌گونه استرسی از بابت مسدودشدن حساب کاربری و دارایی‌های خود نخواهند داشت.

امکانات متعدد صرافی مدرن والکس

ابزارهای متعدد مربوط به تحلیل شاخص‌ها، تشخیص روند نزول و صعود، سرویس خبری دقیق و به‌روز برای استفاده در تحلیل‌های بنیادی، امکانات تعیین سود و زیان خرید ارز دیجیتال و ...، همه‌وهمه به زبان فارسی در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند. با بهره‌گیری از این امکانات و با تحلیل‌های مناسب و انجام معاملات منطقی، معامله‌گران می‌توانند هم از میزان ریسک تریدها بکاهند و هم به سود ویژه‌ای دست یابند.

ایجاد محیطی امن؛ همراه با ارائه والت دیجیتال

به‌لطف بهره‌گیری از دیواره‌های آتش چندلایه، کدگذاری داده‌های پراهمیت و هویتی معامله‌گران و بک‌آپ‌گیری مداوم از اطلاعات پلتفرم، سپرهای ایمنی کاملی برای ایجاد یک محیط امن در صرافی ارز دیجیتال والکس در نظر گرفته شده است. کیف پول دیجیتال این مجموعه نیز بسیار امن خواهد بود. ارائه یک کیف پول دیجیتال از نوع سرد به کاربران، هم امنیت دارایی‌های معامله‌گران را تضمین می‌کند و هم به آن‌ها در انجام سریع معاملات، کمک خواهد کرد.

بات هوشمند معامله‌گر

بین 75-80% تریدها در صرافی‌های معتبر جهان، از طریق ربات‌های هوشمند صورت می‌پذیرد. صرافی معتبر والکس به‌عنوان اولین ارائه‌دهنده بات معامله‌گر هوشمند، این امکان را برای کاربران خود به‌وجود آورده است تا حتی اگر آنلاین نیز نباشند، سودهای مناسبی برای‌شان به‌دست آید. این بات‌ها دارای 5 استراتژی معاملاتی مختلف هستند تا در شرایط مختلف بازار و بدون نیاز به حضور کاربر، خرید ارز دیجیتال و انجام تریدهای پرسود را در دستور کار خود قرار دهند.

پشتیبانی کامل و همه‌جانبه صرافی ارز دیجیتال WALLEX

پشتیبانان کارآزموده صرافی امن والکس، به‌صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته، از کاربران گرامی پشتیبانی خواهند کرد. چنان‌چه دررابطه‌با انجام تریدها و دسترسی به انواع ابزارهای تحلیلی با هرگونه مشکلی مواجه شدید، کافیست مراتب را به کارشناسان والکس گزارش دهید تا سریعا نسبت به رفع مشکل، اقدام شود. 

خطرات صرافی‌ ارز دیجیتال خارجی و جایگزین آن

برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی، در حال حاضر به کاربران ایرانی خدمات می‌دهند؛ اما ممکن است مثل Binance به یکباره و تحت فشار برخی از دولت‌های فدرال وضع‌کننده تحریم‌ها، دسترسی تریدرهای ایرانی را به حساب‌های کاربری‌شان محدود کنند. در نتیجه پیشنهاد می‌شود که از یک صرافی مدرن، امن و با امکانات مثل صرافی Wallex استفاده کنید. باتوجه‌به همین دغدغه پراهمیت کاربران باید در انتخاب صرافی دقت بالایی داشته باشند، همچنین لازم است سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال توسط افراد آموزش‌دیده صورت بگیرد.