به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، علی اصغرژولیده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه با اشاره به اهمیت برخورداری از نسل بدون دخانیات گفت: هفته ملی بدون دخانیات از ۵ تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ با تاکید بر حفاظت از کودکان در برابر مداخلات صنعت دخانیات و شعار «حفاظت از کودکان و نوجوانان در برابر دخانیات، حق و مسئولیت همگانی» نامگذاری شده است که در این راستا، ویژه برنامه های اجرایی و آموزشی در محلات منطقه ۱۳ در حال اجرا است.

وی افزود: به همت خانه های سلامت منطقه و با مشارکت اعضای کانون پیشگیری از دخانیات، آموزش هایی در رابطه با آشنایی کنترل و پیشگیری از مواد دخانی میان  جوانان، نقش خانواده در کاهش مصرف دخانیات، باورهای غلط درمورد دخانیات برگزار می شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۳، توزیع اقلام آموزشی با شعار نه به مصرف دخانیات و برگزاری مسابقاتی با موضوع هفته بدون دخانیات در مساجد و مراکز خلاقیت کودکان  از دیگر  برنامه های اداره سلامت منطقه عنوان کرد.

ژولیده ادامه داد : این برنامه ها در محلات زاهد گیلانی، پیروزی، اشراقی، حافظیه و آشتیانی با مشارکت مراکز بهداشت محمدیان و صلواتی اجرا شد و بیش از ۱۵۰ نفر از شهروندان در این طرح مشارکت کردند.

وی  به برپایی میز خدمت سه شنبه های مساجد اشاره کرد و اظهار داشت: این خدمات با هدف تکریم نمازگزاران و افزایش اطلاعات  سلامتی ارائه شده و شامل خدمات غربالگری قند و فشار خون، خدمات مشاوره ای و کلاسهای آموزشی سلامت محور است و در این راستا، بیش از ۴۰۰ نفر از شهروندان منطقه  در مساجد منتخب از این خدمات استفاده کردند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۳ ادامه داد :  در راستای تحقق حال خوب ساختنی است و با هدف کنترل و پیشگیری از استعمال دخانیات، میزهای خدمت با عناوین مشاوره های فردی و غربالگری فشار خون در محلات منطقه برپا شد.