به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۸؛ فاطمه تنهایی شهردار منطقه با اشاره به تعویض و اهتزاز دو ابر پرچم یا اباعبدالله‌ الحسین(ع) در آستانه فرا رسیدن ماه محرم در دو نقطه از منطقه، بیان کرد: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و تعویض و اهتزاز ابر پرچم عزاداری این ماه در بزرگراه امام علی(ع) و میدان قمربنی‌هاشم(ع)، اقدامات لازم برای فضاسازی، سیاه‌پوشی، اکران طرح‌های فرهنگی و تبلیغات محیطی معابر و محلات در راستای هویت‌بخشی به سیمای بصری منطقه و تکریم شعائر اسلامی با محوریت پیام‌ها و آموزه‌های عاشورایی در دستور کار معاونت خدمات شهری و محیط‌ زیست منطقه قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: در همین راستا روز شنبه همزمان با فرا رسیدن شب اول ماه محرم، طی مراسمی با حضور هیئت‌های مذهبی و مردمی محلات منطقه، مراسم سیاه‌پوشی میدان نبوت به عنوان میدان اصلی منطقه ۸ و آغاز اقامه عزای سید و سالار شهیدان برگزار خواهد شد.

شهردار منطقه برپایی مراسم تعزیه‌خوانی به مدت ۱۰ شب از ساعت ۱۸:۳۰ تا نماز مغرب و عشاء در میدان نبوت را از دیگر برنامه‌های شاخص منطقه در دهه اول محرم عنوان کرد.

به گفته شهردار منطقه، نصب ۷۵۰ متر طول کتیبه و سیاهی، چاپ و نصب ۲۵ تخته بنر، نصب نماپرچم بزرگ مشکی بر روی ساختمان‌های اداری و نواحی منطقه، تعویض و نصب ۲۱۲ عدد پرچم‌های پایه کوتاه و پایه بلند، ۵ هزار و ۳۰۰ متر طول پرچم و ریسه‌های مشکی، ۱۱ عدد داربست و موکب هیئات، ۱۸ بنر مناسبتی با مضامین محرم از جمله اقدامات معاونت خدمات شهری منطقه در محورها، تقاطع‌ها، عرشه پل‌ها و محلات منطقه می‌باشد.

همچنین ارائه مخازن و کیسه‌های آبی به هیات‌ها و تکایا در دهه اول محرم به صورت مستمر توسط عوامل اجرایی این معاونت اجرا و جمع‌آوری به صورت مستمر انجام خواهد شد.