به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، علی اصغر کمالی زاده در این رابطه گفت: به منظور افزایش ضریب ایمنی و سهولت تردد خودروها و عابران پیاده، لزوم مناسب سازی، آرام سازی و ارتقای سطح کیفیت رانندگی و ایمنی شهروندان خط کشی های شمال شرق شهر احیا شد.                    

کمالی زاده افزود: با توجه به پهناور بودن منطقه ۴ و تردد مسافران و شهروندان از ورودی شرق تهران، نگهداشت تجهیزات و علائم ترافیکی درون شهری از اهمیت بالایی برخوردار است. در این راستا این منطقه در حوزه حمل و نقل و ترافیک توانسته است با افزایش ایمنی، کاهش تصادفات، تخلفات و کاهش بار ترافیک با مناسب سازی معابر در راستای رفاه شهروندان قدم بردارد.

مدیریت شهری منطقه ۴ با اشاره اقدامات این عملیات گفت: اجرای عملیات ۵۶۰ کیلومتر خط کشی محوری تمامی معابر اصلی و شریانی منطقه، خط کشی ٨٣٦ کیلو متر مربع بلوک عابر، کانال و نوشتاری، ٨٣٤٠ متر مربع تقاطع و گذرگاه ، خط کشی ۹۲ تقاطع زماندار ، خط کشی ۷۴ ایستگاه اتوبوس، احیاء روشنایی ایستگاه های BRT و ... از خدمات  صورت گرفته  در این طرح به شمار می رود.

وی با اشاره به سایر اقدامات افزود: در ادامه، اجرای خط کشی محوری و حاشیة ای، هاشور و بلوک عابر به متراژ ٢١١٩٧٧٠٣ متر طول، احداث و بهسازی ۶ پایانه مسافر بری غیر ریلی، تعمیر و تعویض ٨٣٢٨٣ تجهیزات ترافیکی، اصلاح هندسی ۷۹ نقطه از معابر و ایمن سازی نقاط پرخطر وحادثه خیز ترافیکی منطقه از اقدامات انجام گرفته این عملیات است.

کمالی زاده خاطرنشان کرد: مرمت و بهسازی علائم ترافیکی و المان های حمل ونقل عمومی و حذف ۷۸۰ عدد از زوائد فیزیکی  ایستگا ههای حمل ونقل عمومی از دیگر اقدامات قابل ذکر است.

شهردار منطقه ۴ در پایان گفت: ایجاد رفاه، امنیت و رضایت شهروندان مواردی است که مدیران شهری در رسیدن به آن با برنامه ریزی دقیق و کارشناسانه قدم بر می دارند که این مهم در این منطقه نیز در صدر اولویت ها به شمار می رود.