در تقویم رسمی هفدهم مردادماه، به مناسبت سالروز "شهادت محمود صارمی" خبرنگار شجاع و متعهد، روز "خبرنگار" نامگذاری شده است. این روز فرصتی است مغتنم تا از جایگاه معنوی و از زحمات اصحاب قلم و رسانه در مسیر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه، تقدیر و تجلیل شود.

روز هفدهم مردادماه در حقیقت فرصتی است برای پاسداشت تلاش ها و زحمات خبرنگارانی که برای دسترسی، تولید و انتشار اطلاعات از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

قسم خوردن خداوندمتعال به "قلم" و هر آنچه قلم می نگارد و همچنین نامگذاری یک سوره به نام "قلم" نشان از ارزش والای نوشتن و نگارش را دارد. خبرنگاران از دیرباز در رسالتی تکریم برانگیز، به عنوان وجدان بیدار و ذهن آگاه جامعه، ایفاگر نقشی ماندگار بوده است.

خبرنگار یک واژه نیست بلکه یک مسئولیت و تعهد در قبال روشنگری افکار عمومی جامعه است و این جایگاه همواره شایسته احترام و تقدیر است.

هفدهم مردادماه فرصتی است که از اصحاب رسانه قدردانی شود.

اینجانب روز هفدهم‌مردادماه روز "خبرنگار" را به همه اصحاب رسانه، صاحبان اندیشه و قلم و به خصوص خبرنگاران اجتماعی، حوزه شهری که تعامل و همکاری خوبی با سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران داشته تبریک عرض نموده، سلامتی و توفیقات روزافزون تمامی این عزیزان را در راه ایفای رسالت مهم آگاهی بخشی و اطلاع رسانی از درگاه خداوند منان مسألت می نمایم.