به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، علی اصغر کمالی زاده ضمن ارج نهادن به گرامیداشت هفته تهران گفت: شهر تهران گنجینه‌ای غنی از تاریخ است  و کوچه‌هایش راوی داستان‌ها و سرگذشت‌های پررمز و راز فراوانی است و در حقیقت روز تهران بهانه‌ای است برای معرفی این کلانشهر به مردمی که روزگار خود را در آن می‌گذرانند.

وی ادامه داد: در این راستا مدیریت شهری این منطقه با برنامه های متنوع گردشگری لحظات به یادماندنی را برای شهروندان فراهم خواهد ساخت.

کمالی زاده ضمن بیان این خبر از کیفیت برنامه ها با توجه به مشارکت محلات و استقبال شهروندان به ویژه مدارس و مساجد اظهار امیدواری کرد و گفت: از مهرماه امسال برنامه های متنوع تری برای شهروندان برنامه ریزی و اجرایی  می گردد.

وی با اشاره به اهم برنامه های گردشگری در هفته تهران گفت:  برگزاری تورهای گردشگری در سطح محلات 20 گانه و بازدید از  اماکن گردشگری منطقه ۴ و سطح شهر تهران با اولویت بندی محلات کم برخوردار و گروه های خاص خانواده های بی بضاعت، زنان سرپرست خانوار، توان یابان و خانواده های معظم شهدا یکی از برنامه های در نظرگرفته در این هفته است.

تورهای گردشگری با مشارکت مدیریت خدمات شهری به منظور پاکسازی اماکن تفریحی و گردشی با حضور آموزشیار محیط زیست و دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی در بوستان های حدیدچی، پلیس، شیان لویزان و سرخه حصار ، برگزاری جشنواره غذای تهرانی در محلات لویزان پاسداران و قاسم آباد به منظور آشنایی با غذاهای اصیل تهرانی و برگزاری نمایشگاه عکس در ۱۰ محله به منظور آشنایی شهروندان با اماکن گردشگری منطقه چهار و تهران از برنامه هایی است که کمالی زاده به آن اشاره کرد.

وی ادامه داد:  تقدیر از مفاخر گردشگری و تهران پژوهان، برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع "تهران شهر من"، برگزاری دوره های تهران‌شناسی با اساتید تهران‌شناسی و تهران پژوهی، برگزاری نمایشگاه عکس و صنایع دستی، برگزاری بازی های بومی تهران قدیم در مدارس منطقه 4 همراه با اجرای موسیقی سنتی و برگزاری تور مترو گردی با حضور شهروندان محلات ۲۰ گانه از برنامه های پیش روی این هفته به شمار می رود.

شهردار منطقه ۴ در ادامه گفت:  این برنامه ها  تنها قسمتی از برنامه های هفته تهران است که باتوجه به همزمان شدن این برنامه ها با هفته گردشگری و مشارکت محلات اجرای برنامه ها افزایش یافته و در بازه زمانی برنامه ریزی شده اجرا خواهد شد .

کمالی زاده در پایان اظهار امیدواری کرد و گفت: امیدواریم که دوشادوش شهروندان فهیم تهرانی بتوانیم با ارج نهادن به این شهر کهن و بااصالت و قدردانی از منابع و امکانات آن در نگهداری و سرزنده نگاه داشتن آن کوشا باشیم.