به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، محمدحسن فصیح گفت: فرهنگ سازی استفاده از غذاهای سالم و سنتی هدف ما از برگزاری جشنواره غذای سالم است. جامعه هدف ما بیشتر مادران هستند و لذا تصمیم گرفتیم در راستای استفاده بیشتر مواد غذایی سنتی در بین خانواده ها جشنواره غذای سالم را برگزار نماییم.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲۲ افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، علاوه بر آشنایی شهروندان با تغذیه سالم یک گام مهم به سوی ارتقاء سلامت جامعه است و امیدواریم با ادامه چنین فعالیت‌های سلامت‌محور، سطح سلامتی جامعه روز به روز افزایش یابد و هر فردی بتواند از غذاهای سالم و مفید برای بدن خود بهره‌مند شود.

وی یادآور شد: در این جشنواره شهروندان منطقه نحوه طبخ انواع غذاهای بومی و محلی و غذای سالم، دمنوش و سردنوش های گیاهی و محصولات فصلی از باغات را به معرض دید عموم گذاشتند که با استقبال خوب مردم روبرو شد.

فصیح در پایان اذعان کرد: امروزه در بیشتر خانواده ها مشکل استفاده بی رویه فست فودها و ساندویچ ها را داریم که افراد خانواده در هر فرصتی به دنبال تهیه آن هستند و در سبد غذایی خانواده ها کمتر از غذای سالم و سنتی خبری است و ما سعی کردیم با نشان دادن این غذاها مردم را دوباره به پخت غذاها وخورشت های قدیمی که عطر بوی زندگی می دهد سوق دهیم.