به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۶ تهران؛ مهدی بصیری، در این باره گفت: همزمان با فرا رسیدن هفته سلامت روان در تقویم رسمی کشور، رائه انواع خدمات روانشناسی در قالب طرح «مهارتکده روان» در بوستان لاله کلید خورده و با اینکه مدت زمان زیادی از آغاز به کار این مهارتکده نگذشته، شاهد استقبال خوب شهروندان از این برنامه هستیم.

بصیری، اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های بارزی‌که در ایستگاه «مهارتکده روان» دیده می‌شود، استفاده از ابزار‌های نوین و علمی درکاهش مسائل و مشکلات مربوط به روان افراد است؛ مثلاً قصه درمانی و بازی درمانی، از روش‌های تأثیرگذار و به روز در این حوزه است که برای اولین بار درقالب طرح«مهارتکده روان» با حضور افراد متخصص و کارشناس علوم روان‌شناسی به مراجعه کنندکان به ویژه کودکان و نوجوانان شهر ارائه می‌گردد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۶ تهران، خاطرنشان کرد: در ایستگاه «مهارتکده روان» بوستان لاله به جز تدارک و ارائه خدمات متنوع به کودکان و نوجوانان از جمله اجرای نمایش خلاق، موسیقی، گریم، مسابقه نقاشی، قصه گویی، بازی و سرگرمی، توزیع جایزه بین آنان؛ والدین و بزرگسالان نیز از خدمات رایگان و متنوع دیگری همچون مشاوره خانواده، مشاوره تحصیلی، فرزند پروری، چگونگی ارتباط مناسب و مطلوب با فرزندان، گذران دوران بلوغ، پیشگیری ازپرخاشگری و... بهره‌مند خواهند شد.

نجمه اسماعیلی، مدیر اداره سلامت شهرداری منطقه۶ نیز با گرامیداشت هفته سلامت روان، اعلام کرد: در این راستا و با هدف ارتقای سطح بهداشت روان شهروندان، ویژه برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی درسطح نواحی شش‌گانه و محلات مختلف پهنه مرکزی پایتخت برنامه‌ریزی، تدارک و اجرایی شده که نمونه بارز آن برپایی«مهارتکده روان» در بوستان لاله است.

گفتنی است؛ مهارتکده روان در بوستان لاله تهران از غرفه‌ها و‌ایستگاه‌های مختلفی تشکیل شده و از ۲۱ مهرماه به مدت ۵ روز از ساعت ۱۶ بعد از ظهر تا ۱۹ شب آماده ارائه خدمات متنوع حوزه روان‌شناسی به عموم شهروندان تهرانی است.