به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۸؛ فاطمه تنهایی شهردار منطقه با اشاره به ضرورت آگاه‌سازی شهروندان نسبت به توانمندسازی ذهن و سلامت روان خود،گفت: در هفته گرامیداشت سلامت روان سه مهارت‌کده با ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی کودک، نوجوان، خانواده و... در بوستان نسترن محله وحیدیه، میدان هلال احمر محله فدک و میدان نخجیر محله دردشت برپا شد که بیش از ۸۲۰ نفر از شهروندان منطقه از خدمات این رویداد بهره‌مند شدند.

شهردار منطقه با بیان اینکه در این هفته زنگ سلامت روان در مدارس منتخب منطقه نواخته شد افزود: این رویداد نیز به منظور ارتقاء سلامت روان دانش‌آموزان و مراقبت از آنان در برابر آسیب‌های اجتماعی، زنگ سلامت روان در سه مدرسه منتخب  دخترانه شهید خوشنویسان، تقوا و ارشاد نواخته شد و برنامه‌‌هایی شامل سخنرانی با محوریت سلامت روان توسط کارشناس ارشد مشاوره، مشاوره روانشناسی، توزیع کتاب آموزشی خودمراقبتی در نوجوانان، برگزاری مسابقه، اهداء جوایز  به همت اداره سلامت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه۸ و با حضور تیم مدیریت شهری  نواحی سه‌گانه و مدیران محلات این منطقه اجرایی شد.

به گفته شهردار منطقه از دیگر خدمات ارائه شده در این هفته می‌توان به ارائه خدمات مشاوره رایگان به افراد کم‌برخوردار در سرای محلات سبلان، زرکش و وحیدیه، و برپایی میز مشاوره سلامت روان در کلانتری ۱۴۷ گلبرگ ویژه پرسنل و مراجعین کلانتری به مدت ۲ روز، تقدیر از ۵ مشاور و روانشناس فعال در سطح منطقه و برگزاری کارگاه‌های آموزشی با محوریت سلامت روان در تمامی سراهای سیزده‌گانه محلات منطقه اشاره کرد.

براساس این گزارش علاوه بر ارائه خدمات ویژه در این هفته، شهروندان در صورت نیاز به دریافت خدمات مشاوره می‌توانند با مراجعه به خانه‌های سلامت فعال در سراهای محلات سیزده‌گانه منطقه به صورت مستمر از خدمات مشاوره این فضاها بهره‌مند شوند.