به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، در آستانه هشتم مهرماه روز بزرگداشت مولانا، همایش علمی «مولانا؛ صلح دورن و بیرون» از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی با همکاری گالری هنر شهر کوالالامپور برگزار می‌شود. 

این همایش با هدف بررسی اندیشه‌های صلح‌جویانه مولانا در مثنوی، بزرگداشت این عارف بزرگ ایرانی و ترویج شعر و ادب فارسی در بین ملل مختلف برگزار می‌شود. 

در همایش علمی «مولانا؛ صلح دورن و بیرون» محمدرضا بک صحرایی، معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی، مایزون عمر، رئیس گالری هنری Kl city، احمد مراد مریکن و حبیب رضا ارزانی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی به سخنرانی خواهند پرداخت. 

موضوع سخنرانی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور «صلح دورن و بیرون از اندیشه مولانا» است و احمد مراد مریکن «مولانا و روح در علوم اجتماعی» است. 
اجرای موسیقی ویژه غوطه‌ور شدن در ریتم‌های ایرانی پژواک عرفان و اجرای تک نوازی دف مژده افشار ایرانی مقیم مالزی از قطعه همنوازی تصنیف «افسانه دل» از آلبوم جدید شمس از دیگر بخش‌های این نشست خواهد بود. 
در این برنامه از سفرای دیگر کشورهای اسلامی، جامعه فرهیختگان و دانشجویان مالزی، ایرانیان مقیم مالزی و شخصیت‌های علمی و دانشگاهی در حوزه شعر و ادبیات دعوت شده است. 

این نشست پنج شنبه ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۴ مقارن با ۵ مهرماه ۱۴۰۳ در گالری هنر کوالالامپور برگزار می‌شود.