این نمایشگاه بین‌المللی در اواسط ماه ژوئن در مرکز نمایشگاهی Messe Basel شهر بازل سوئیس برگزار شد. آرت بازل (Art Basel) رویدادی است که در سال 1970 توسط مجموعه‌داران اهل بازل تاسیس شد و امروزه میزبان معتبرترین رویدادهای هنری جهان در حوزه هنر مدرن و معاصر است که در شهرهای بازل، میامی بیچ، هنگ‌کنگ و پاریس برگزار می‌شوند.

آرت بازل در رویداد سال 2024 خود در شهر بازل سوئیس، 285 گالری پیشرو بین‌المللی از  40کشور مختلف را گردهم آورد. این گالری‌ها مجموعه‌ای از آثار هنری باکیفیت بالا را در تمامی فرم‌های هنری از نقاشی و مجسمه گرفته تا عکاسی و آثار دیجیتال به نمایش گذاشتند. این آثار هنری طیف وسیعی از هنرمندان برجسته از پیشگامان هنر مدرن اوایل قرن بیستم تا هنرمندان معاصر نوظهور را در بر داشتند. آرت بازل در رویداد امسال، بار دیگر جایگاه ویژه خود را به عنوان بستری برای کاوش در دنیای هنر و تعاملاتی که این عرصه را به پیش می‌رانند، تثبیت کرد.

سامسونگ در Art Basel 2024، با رویکرد «روشی نوین برای کاوش در هنر» (A New Way of Exploring Art)، میزبان غرفه اختصاصی The Frame برای نمایشگر خاص سبک زندگی خود بود. مدل‌های مختلف نمایشگرهای The Frame این شرکت هم در داخل و هم در خارج از این غرفه و البته در سراسر نمایشگاه نصب شدند تا تجربه‌ای متنوع از نمایشگر با تصاویر زنده را به بازدیدکنندگان ارائه دهند.

چئولگی کیم، معاون اجرایی بخش نمایشگر‌های بصری شرکت سامسونگ در این باره گفت: «با حضور به عنوان اولین شریک رسمی نمایشگرهای تصویری در نمایشگاه هنر بین‌المللی Art Basel 2024، نمایشگر The Frame سامسونگ، جایگاه خود را به عنوان تلویزیون سبک زندگی که همه ما برای نمایش دیجیتال آثار هنری به آن فکر می‌کنیم، تثبیت می‌کند. به کمک این نمایشگر، ما قصد داریم تجربیات بیشتری در زمینه هنر دیجیتال ارائه دهیم و به گسترش اکوسیستم هنری و پیشبرد مرزهای ادغام فناوری در دنیای هنر کمک کنیم».

برای غرفه انحصاری سامسونگ، دیواری تحت عنوان The Frame Wall در نظر گرفته شد که 14 مدل از نمایشگرهای The Frame روی آن نصب شده بود. این تلویزیون‌ها با نمایش آثار هنری، کیفیت تصویر فوق‌العاده QLED 4K خود را در معرض دید عموم قرار دادند. در داخل غرفه و در منطقه مشخص شده Highlight Zone، مجموعه‌ای گسترده از آثار هنری قابل توجه موجود در فروشگاه هنر سامسونگ به نمایش در آمدند. در عین حال، فضایی تعاملی به نام Find The Frame Zone به بازدیدکنندگان امکان داد تا از جست‌وجو و اکتشاف نمایشگر The Frame پنهان شده در کنار آثار هنری واقعی، لذت ببرند.

غرفه The Frame در طی دو روز، دو جلسه گفت‌وگوی زنده با عنوان: «قاب و چت» (The Frame & Chat) با میزبانی داریا بریت گرین؛ متصدی فروشگاه هنر سامسونگ و پلتفرم اشتراک هنر دیجیتال سامسونگ برگزار کرد. مصاحبه اول با آنجل سیانگ لی، مدیر مرکز Art Basel در هنگ کنگ بود که در تاریخ 11 ژوئن برگزار شد. گفت‌وگوی دوم نیز با ایرنه کیم، رییس جهانی روابط VIP و عضو هیئت مدیره مرکز Art Basel در تاریخ 12 ژوئن برپا گردید. شرکت‌کنندگان در این جلسات، شنونده دیدگاه‌های ارزشمند این دو رهبر برجسته نمایشگاه در مورد ترندهای هنری روز و نکات مهم رویداد بودند. آنها همچنین در جریان این گفت‌وگوها، اطلاعات بیشتری درباره معنا و اهداف پشت پرده همکاری با The Frame کسب کردند.

علاوه بر این، برای تجلیل از انتخاب The Frame به‌عنوان اولین شریک رسمی نمایشگر تصویری در نمایشگاه Art Basel 2024، سامسونگ میزبان چهره‌های برجسته و اینفلوئنسرهای مشهوری همچون: فریتس پروکتور و جنوا واندرزیل بود تا آن‌ها ضمن بازدید از نمایشگاه، با مدل‌های The Frame از نزدیک آشنا شوند.

در طراحی مجموعه نمایشگرهای The Frame سامسونگ، هنر در اولویت قرار داشته است. زمانی که از تلویزیون استفاده نمی‌شود، می‌توان از آن به عنوان عضوی از دکوراسیون منزل استفاده کرد. بدین شکل که می‌توان آثار هنری یا تصاویر دلخواه را روی صفحه نمایش باکیفیت QLED 4K  آن به نمایش گذاشت. به لطف نمایشگر مات این محصول، کاربران می‌توانند حتی در اتاق‌های روشن نیز با وضوح کامل به تماشای آثار هنری بپردازند و تجربه‌ای مشابه دیدن یک اثر هنری واقعی از نزدیک داشته باشند. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق فروشگاه هنری سامسونگ (Samsung Art Store) با پرداخت حق اشتراک، به بیش از 2500 اثر هنری از هنرمندان مشهور، موزه‌ها و افراد صاحب‌نظر در سراسر جهان دسترسی پیدا کنند.