به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، علی ملک‌جعفریان مدیر مخابرات منطقه تهران در نشست خبری بهره‌داری از ۵۰ هزار پورت فیبر نوری در تهران که ۱۱تیرماه، ۱۴۰۳ برگزار شد گفت: امروز ۵۰ هزار پورت فیبر نوری در ۳۰۰ ساختمان با معدل ۱۷۰ واحد مسکونی در  ۷ منطقه شهر تهران افتتاح می‌شود.

ملک‌جعفریان درباره وضعیت ترافیک داخلی و خارجی گفت: در استان تهران، وضعیت مصرف ترافیک خارجی(اینترنت) و ترافیک داخلی ۸۰ به ۲۰ بود اما الان سهم ترافیک داخلی به ۵۰ درصد رسیده است. به نظرم این به معنی کارآفرینی است. در واقع، ترافیک داخلی به ۵۰ درصد و ترافیک خارجی به ۵۰ درصد رسیده است.

او ادامه داد: در دولت سیزدهم مساله فیبر نوری را از همان ابتدا در دستور کار گرفت و شرکت مخابرات با دو طرح نجما و دیجیتما توسعه فیبر نوری را پیش برده است. در سال گذشته برای طرح نجما ۲۲ افتتاح و بهره‌برداری داشتیم.

داود زارعیان معاون امور مشترکین و تجاری شرکت مخابرات ایران نیز در این مراسم گفت: ما در حدود دو دهه زیر فشار مقررات تعرفه‌گذاری هستیم و برخی از تعرفه‌ها از ۱۳۸۴ تاکنون تغییری نداشته است.

وی افزود : توسعه نیازمند سرمایه‌گذاری است و امیدواریم در مجموعه رگولاتوری به این مساله توجه شود. پیشرفت امروز ما در پروژه فیبر نوری معادل تمام شرکت‌های حاضر در پروژه توسعه فیبر نوری است و از مجموع ۳۶۳ هزار اتصال فیبر نوری در کشور حدود ۳۴۰ هزار واگذاری برای شرکت مخابرات ایران است.