به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران ،در این شماره علاوه بر پیام ها به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روز ملّی روابط‌ عمومی به  قلم دکتر محمود زاده رییس هیات مدیره و مهندس سلطانی مدیرعامل شرکت و پیام دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات (ITU)، در بخش گزارش ویژه  مطلبی در زمینه وز جهانی ارتباطات با عنوان  “جهان به نوآوری‌ دیجیتال نیاز دارد ما با هم می‌توانیم آن را محقق سازیم”می خوانیم .

در سرمقاله این شماره، به قلم مدیرمسؤل می خوانیم : نوآوری در عرصه اقتصاد دیجیتال به معنای ابداع و استفاده از فناوری‌های نوین برای بهبود فرایندها، خدمات و محصولات است. با توجه به تغییرات سریع در فضای دیجیتال، نوآوری به عنوان یک ابزار کلیدی برای رقابت و توسعه پایدار در اقتصاد دیجیتال مطرح شده است.

مدیرمسئول همچنین در بخش دیگری از سرمقاله خود آورده :در دولت سیزدهم، با توجه به ظرفیت‌های بسیار در حوزه فناوری و ارتباطات، به سوی توسعه اقتصاد دیجیتال پیش رفته است و به‌نظر می‌رسد اکنون و با تشکیل دولت چهاردهم، با یک جهش ملی و با تمرکز بر نوآوری‌های عمدتاً بومی و توانمندسازی استارتاپ‌ها، می‌توان توسعه پایدار و پایدارسازی اقتصاد وبالتبع معیشت مردم را تضمین کرد.

در بخش دیگری از سر مقاله نیز آمده : با همکاری بین دولت، صنعت و به‌ویژه دانشگاه‌ها در زمینه تحقیق و توسعه نوآورانه، به تسریع روند توسعه پایدار کشور، کمک کنند و با استفاده از نوآوری‌های بومی و جذب سرمایه‌گذاری در این عرصه، گام‌های مؤثری بر توسعه پایدار در حوزه اقتصاد دیجیتال بردارد.

در بخش گزارش ها، مطالبی چون «امضای  قرارداد خرید تجهیزات شبکه از شرکت های دانش بنیان داخلی ، تولید داخلی جایگزینی مناسب برای تأمین تجهیزات مخابراتی است ،  در رویداد اینوتکس ، نقش شرکت‌های بزرگ در آینده اکوسیستم نوآوری بررسی شد ، برگزاری همایش تجاری و شبکه ،برگزاری نخستین شورای مدیران و گزارشی از  انتخابات اسفند ۱۴۰۲ “مخابرات، حماسه بزرگ ارتباطی انتخابات را رقم زد “.

در بخش اخبار نیزآمده :امسال، زمان تحقق حداکثری برنامه ها در بالاترین درصد ممکن است، شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد ، اهمیت نقش مخابرات در تحقق شعار “جهش تولید با مشارکت مردم ، توسعه، افزایش درآمد و کاهش هزینه‌، اولویت‌های راهبردی مخابرات در سال ۱۴۰۳ است ، اقتصاد دیجیتال به‌عنوان یکی از جریان‌های درآمدی ، دیدار از خانواده شهدا  ، بازدید سردار احمدی‌مقدم از مرکز عملیات شبکه مخابرات ، برگزاری مجمع عمومی سالیانه شسکام ، نشست تخصصی “نجما” ، قدردانی از قاری برتر برنامه محفل ، شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس  و بهترین راه پرداخت قبوض و ارتباط با شرکت مخابرات درگاه ‌های رسمی است.

در بخش گفت وگو ، با توجه به موضوع پرونده این شماره  در مسیر توسعه اقتصاد دیجیتال در شرکت مخابرات ایران مشارکت مردمی، جذب سرمایه های خرد، زیرساخت‌های شبکه و برنامه های آینده بررسی شد . با توجه به تأثیرات مثبت و گسترده‌ای که مشارکت‌های مردمی به عنوان یک ابزار قدرتمند در رونق تولید و تحقق توسعه دارد و تقویت و حمایت از آن‌ها باید به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی سیاست‌گذاران و دولت‌ها در نظر گرفته شود، با  معاونین و مدیران شرکت مخابرات ایران، آقایان دکتر داوود زارعیان، معاون تجاری و امور مشتریان؛ مهندس رضا خلیلی، معاون شبکه و دکتر یاسر باقری، مدیرکل توسعه کسب وکار شرکت مخابرات ایران به گفتگو پرداختیم که ماحصل این گفتگو را بخوانید .

در بخش فرهنگ وسازمان مطلبی با عنوان  « آیا به این سمت می رویم که روزی هر مدیر یک مشاور داشته باشد ؟ » آمده است.  وکتاب «انسان چارچوب ساز » در بخش معرفی کتاب برای خوانندگان گرامی معرفی شده است.

در بخش دانش تحول ، « مزایای شرکت ها مخابراتی  برای رونق کسب و کار های کوچک در یک اقتصاد دیجیتال  را با هم می خوانیم.

در بخش جهان نما، مطالبی با عنوان «فناوری هایپرلوپ جهان را تکان می دهد »  و« اولین بیمار دریافت کننده ایمپلنت مغز ،شطرنج بازی کرد»  آمده است.

بخش مقاله این شماره فصلنامه ارتباطات ، مقاله « موج انقلاب فیزیک کوانتومی جهان را در بر می گیرد » و «مروری بر استراتی های جنع آوری زیر ساخت شبکه مسی » را در خود جای داده است.و در بخش اخبار فناوری نیز اخبار حوزه را می توانید بخوانید .

در بخش قهرمان جاوید این شماره آمده : در پی شهادت آیت الله رییس و هیئت همراه، شرکت مخابرات ایران نیز به سوگ نشست .

دویست و هشتادمین شماره مجله ارتباطات را به صورت آنلاین و برخط تحت نشانی اینترنتی  ertebatat.tci.ir می توانید مشاهده کنید . و همچنین فایل PDF مجله از اینجا دانلود کنید .