افرادی که به صورت غیر قانونی قالب ها و افزونه های نال شده را در اختیار همگان قرار می دهند، یک ادعای عجیب دارند. آنها می گویند، این کار ایجاد مشکل نمی کند چرا که وردپرس دارای مجوز جی پی ال می باشد. اینکه استفاده از افزونه وردپرس نال شده چرا و به چه دلیل مضر است، مبحثی است که در ادامه، به آن بیشتر خواهیم پرداخت.

چرا قالب وردپرس نال شده ضرر آفرین هستند؟

econapress0.jpg

استفاده از قالب وردپرس نال شده ضمن غیر اقتصادی بودن برای شرکت های معتبر وردپرس مسئله ای ضرر آفرین است. همانطور که گفته شد، این قالب های کپی شده وب سایت را ناامن کرده و امنیت آنها را به مخاطره می اندازد. طبق نظر کارشناسان این حوزه، از جمله دلایلی که باعث می شود تا یک سامانه هک شود، استفاده از قالب ها و تم هایی است که نال شده اند. از همین رو، کارشناسان بر عدم خرید این قالب ها و تم ها تاکید فراوان دارند.

افزونه ها و قالب های نال شده از این جهت خطرناک توصیف می شوند چون در بردارنده بدافزارها می باشند. کدهای مخربی که توسط این قالب ها حمل می گردند، قادرند در فایل ها ورود پیدا کرده و در آنها پنهان شوند. شناسایی و حذف آنها از فایل ها بسیار سخت و زمان بر ارزیابی می شود. حتی این امکان وجود دارد که شما اطلاعات ارزشمند وب سایت خود را نیز از دست بدهید. اگر بدافزارها در وب سایت شما توزیع و منتشر شوند، این خطر وجود دارد که موتورهای جستجو، وب سایت شما را از لیست خود پاک کرده و حذف نمایند.

قالب وردپرس نال شده حریم خصوصی وب سایت را از بین می برد!

استفاده از قالب وردپرس نال شده می تواند حتی اطلاعات شخصی وب سایت شما را مورد هدف قرار دهد. همانطور که عنوان شد، این افزونه های کپی شده دارای شناسه های آسیب زننده ای هستند که قادرند به راحتی اطلاعات خصوصی سامانه شما را به سرقت ببرند.

در چنین شرایطی کار برای هکرها بسیار راحت شده و قادر خواهند بود به تمامی فضای سامانه شما دستبرد زده و دردسرهایی برای شما به وجود آورند. منظور از اطلاعات شخصی، نام کاربری، نشانی ایمیل، پسورد و غیره می باشد. در این صورت اگر شما یک سامانه فروشگاهی داشته باشید، دیگر نباید منتظر پرداخت وجوه مشتریان خود به اکانت شخصی تان باشید.

قالب وردپرس نال شده و تاثیر آن بر سئو سایت

قالب وردپرس نال شده می تواند اثر بدی روی سئو سایت شما داشته باشد. حتی خطر  استفاده از این افزونه ها به حدی  است که این تهدید وجود دارد که سایت شما را کاملا از کار بیندازد. این قالب ها قادرند لینک های اسپم را به سامانه شما وارد نمایند. دامنه این خطر از این هم بیشتر می شود وقتی بفهمیم افزونه نال شده می تواند  کاربران را به سامانه های بد انتقال دهد.

متاسفانه شناسایی و تشخیص این تاثیرات منفی بر روی وب سایت هایی که از این قالب ها استفاده کرده اند بسیار سخت و دشوار است. دلیل این امر پنهان بودن تمامی تاثیرات ناگوار در لایه های مختلف قالب و افزونه ای است که کپی شده و پنهان می باشد. ناگفته نماند، استفاده از این افزونه ها اگر چه تاثیرات ناخوشایند پنهانی دارد اما موتورهای جستجو به خوبی آنها را پیدا کرده و رتبه شما را در رنکینگ سایت به شدت تنزل می دهد.

عدم دسترسی به آپدیت با افزونه های نال شده

عدم دسترسی به آپیدیت یکی دیگر از مشکلات امنیتی مرگبار به دلیل استفاده از قالب وردپرس نال شده است. همانطور که می دانید، افزونه های وردپرس از آنجا که باید بهترین سرویس ها را ارائه دهند، هر چند وقت یکبار می بایست آپدیت شوند. اینجاست که استفاده از قالب نال شده دست شما را برای به روزرسانی های لازم می بندد.

این امر به این دلیل است که شما دیگر مجوزهای حقوقی و لازم را برای بروزرسانی از دست داده اید. در این صورت سامانه وردپرسی شما همیشه در حد یک نسخه قدیمی باقی خواهد ماند. در مراحل بعدی این موضوع می تواند باعث ایجاد باگ در سامانه و به طور قطع زمینه ساز کاهش امنیت در وب سایت شما نیز شود.

افزونه های نال شده یعنی عدم دسترسی به پشتیبانی ها

econapress1.jpg

حتی اگر شما از قالب های برتر استفاده کنید باز به پشتیبانی وردپرس نیاز خواهید داشت. کارشناسانی که قالب ها و افزونه های وردپرس را توسعه می دهند، همیشه خدمات حمایتی و پشتیبانی خود را به کاربران خود عرضه می کنند. آنها خود را در برابر تمامی سوالات مطروحه کاربران پاسخگو دانسته و سعی دارند تا آموزش ها لازم را حضور آنها ارائه دهند.

زمانی که شما از قالب وردپرس نال شده استفاده می کنید، تمامی مسیرهای منتهی به این خدمات ارزنده را بر خود می بندید. چنانچه در هر زمینه ای مشکلی به وجود آید، قادر نخواهید بود از تیم پشتیبانی قالب ها کمک بگیرید. خوب است بدانید، کلیه پشتیبانی ها برای کاربرانی در نظر گرفته می شوند که از قالب ها و افزونه های وردپرس پولی بهره می برند.

دسترسی به ویژگی های جدید با قالب های نال شده محدود می شوند!

با عدم استفاده از قالب وردپرس نال شده امکان دسترسی سایت شما به تمامی ویژگی جدیدی که توسط آپدیت اضافه می شوند، از بین می رود. چنانچه وب سایت شما خدماتی می باشد، لازم است از قالب هایی کمک بگیرید که کاملا آپدیت شده اند. استفاده از ویژگی های قدیمی برای شما پیشرفتی حاصل نخواهند کرد. در این شرایط شما مجبور خواهید بود همچنان از عناصر قدیمی استفاده نمایید.

آیا راه های حقوقی در بهره برداری از قالب های نال شده وجود دارد؟

حالا که با انواع خطرات استفاده از قالب وردپرس نال شده آشنا شدید، خوب است بدانید بیشتر این افزونه ها به شکل منبع باز تعریف شده اند. با این حال، برخی از آنها با اخذ مجوزهای ثانویه قابل فروش می باشند. در حقیقت، برخی از این قالب ها به دلیل وجود قوانین کپی رایت در برابر آسیب های احتمالی به خوبی ایمن سازی می شوند. از همین رو، چنانچه شما از این افزونه استفاده کنید، باز هم از نظر قانونی مرتکب عملی غیرقانونی شده اید. حتی این امکان وجود دارد استفاده از این افزونه ها شما را با مراجع قانونی مواجه کرده و برایتان دردسرهای حقوقی ایجاد کند.

کلام آخر

استفاده از قالب وردپرس نال شده یک عمل خیر اخلاقی و غیر قانونی است. این متن نشان داد که کمک گرفتن از افزونه های وردپرس کپی شده که با مبالغ کم یا رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرند، نه تنها برای خریداران سودی ندارند، بلکه خطر آفرین نیز می باشند.

از جمله مشکلات امنیتی که برای وب سایت ها به وجود می آید، عدم دسترسی به بروزرسانی، نفوذ کدهای مخرب به فایل ها و غیره می باشد. امیدواریم مطالعه این متن شما را به خوبی توجه کرده باشد که به جای استفاده از این قالب های کپی شده از قالب های وردپرس برتر که توسط وب سایت های معتبر به فروش می رسند، استفاده نمایید.

معرفی چند قالب اورجینال ارائه شده در سایت های معتبر:

قالب وودمارت راست چین

قالب آسترا راست چین

قالب فلت سام راست چین