به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران، مهندس مجید سلطانی، مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در مراسم تکریم و معارفه معاون تنظیم مقررات شرکت مخابرات، به نگرش تحولی و مثبت آقای سید ستار هاشمی، وزیر جدید ارتباطات، اشاره کرد و گفت : باید تعاملات مخابرات با بخش‌های حاکمیتی تقویت شود تا حقوق از دست‌رفته مخابرات برگردد و این شرکت در مسیر اصلی توسعه قرار گیرد.

وی ضمن قدردانی از مهندس نادر صابری‌وند، به فعالیت‌های مؤثر صورت‌گرفته از سوی حوزه معاونت تنظیم شرکت مخابرات اشاره و تصریح کرد: این معاونت بسیار مهم و تأثیر گذار است و باید بتواند به‌موقع، جامع، کامل و خوب  نقش خود را ایفا کند.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران به نقش مهم و حساس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان مهم‌ترین نهاد در حوزه ICT اشاره کرد و گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وظیفه رگولاتوری را در حوزه ICT کشور را برعهده دارد واز مهم‌ترین نهاد در حوزه ICT است.

وی با اشاره به خلأهای قانونی در حوزه رگولاتوری گفت: با پیشرفت فناوری‌های جدید و حرکت پرشتاب آن، نیاز‌های جدید در جامعه به وجود آمد و در نتیجه قوانین و سیاست‌های این حوزه جوابگوی تحولات نیست و باید بازنگری دقیق صورت گیرد تا با نیاز‌های جامعه همگام شود.

مهندس سلطانی با بیان اینکه  سازمان رگولاتوری می‌تواند با تنظیم‌گری درست و مناسب، موجبات رشد و شکوفایی بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور را فراهم سازد، اظهار داشت: متأسفانه لطمه خیلی زیادی که به این صنعت وارد شده تنها منحصر به شرکت مخابرات ایران نیست و اگر در حوزه ارتباطات، درست تنظیم‌گری صورت نگیرد صنعت، رونقی ندارد و باید از تمامی ابزار‌های حاکمیتی برای توسعه این صنعت و رهایی از چالش‌ها استفاده کرد.

وی با تأکید بر پویایی صنعت ارتباطات و عقب‌ماندگی ما در بحث تحقیقات، دانش و توسعه  این حوزه گفت: در فناوری‌های جدید ثابت و همراه با فاصله، دنباله‌رو هستیم و باید اعتبار لازم را با دانش کافی به این صنعت بیاوریم تا بتواند رقابت کند.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران افزود: شرکت مخابرات ایران به‌عنوان بزرگترین اپراتور ارتباطی کشور در تعامل کامل با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مسیر تحقق اهداف و رسالت‌های تدوین‌شده حوزه ICT، در راستای خدمت‌رسانی هرچه‌بیشتر به مردم شریف ایران اسلامی قراردارد‌

در ادامه مراسم علیرضا سبحانی، سرپرست جدید معاونت تنظیم مقررات شرکت مخابرات ایران نیز با اشاره به گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: نسل‌های بعدی، قدرددان حماسه‌های بزرگ آن نسل هستند.

وی با تأکید بر توجه به عزت و احترام کارکنان شاغل و بازنشسته در شرکت، خطاب به تمامی مدیران مناطق گفت: با توجه به فصل بودجه، فرصت‌ها را از دست ندهید و فعالیت‌ها را با محوریت مجلس شورای اسلامی و شرکت مخابرات ایران، ادامه دهید.

همچنین مهندس صابری‌وند، معاون سابق حوزه تنظیم مقررات شرکت مخابرات ایران نیز در این مراسم  ضمن تشریح فعالیت‌های صورت‌گرفته در این سال‌ها تصریح کرد:  این شرکت با چالش‌های مختلف در زمینه تمدید پروانه امضای تفاهمنامه در زمینه پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSP)، ابلاغ دستورالعمل شورای رقابت و مصوبه‌ سازمان تنظیم مقررات و ستاد تنظیم بازار در این سال‌ها مواجه بوده که جلسات چالشی متعدد و پیگیری‌های مداوم برای هر یک از این فعالیت‌ها صورت گرفته است.

در پایان این مراسم، لوح تقدیر و هدیه‌ای از سوی مدیرعامل مخابرات، به مهندس صابری‌وند تقدیم و حکم مهندس سبحانی نیز به وی اهداء شد.