به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم زاده روز یک شهریورماه در آیین ورود دستگاه تی‌بی‌ام به ایستگاه مترو طوقچی با بیان این مطلب گفت: از سوی برخی منتقدان ادعا می‌شود که شهرداری در این دوره از اقدامات عمرانی غافل مانده است، این درحالی‌ است که از بودجه سال جاری ۷۰ درصد به امور عمرانی اختصاص یافته که سابقه اندکی در میان سایر کلانشهرها دارد.

او با اشاره به اینکه از کل بودجه عمرانی شهرداری اصفهان در سال جاری ۶۴ درصد به حوزه حمل‌ونقل اختصاص یافته است، افزود: یک‌هزار و ۱۰۰ پروژه کوچک و بزرگ عمرانی برای شهر تعریف شده است.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه امروز مشکلات زیست‌محیطی در صدر معضلات اصفهان قرار دارد، اظهار کرد: طبعاً تکمیل قطار شهری باید در اولویت برنامه‌های شهرداری باشد.

تکمیل خط۲ مترو؛ گامی جدی در کاهش آلودگی هوا

رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این آیین گفت: احداث ابرپروژه خط ۲ مترو اصفهان نشان از همت و توانمندی مهندسان و کارگران سخت کوشی دارد که ظرفیت‌های زیادی را نصیب این شهر کرده است.

عباس حاج‌رسولی‌ها افزود: در دوره ششم مدیریت شهری تصمیم بر این است که خط ۲ مترو هرچه سریع‌تر تکمیل و بهره‌برداری شده و گام مهمی در جهت کاهش آلودگی هوا برداشته شود.

انجام‌ تعهدات شهرداری درخصوص آماده‌سازی ایستگاه مترو طوقچی

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه نیز گفت: خط یک مترو اصفهان با ۲۰ ایستگاه درحال بهره‌برداری است و تلاش می‌شود تا کمبود رام‌قطارهای این خط به‌زودی خریداری و بهره‌برداری شود.

محسن واعظی‌فر افزود: خط دو نیز با ۱۶ ایستگاه در دست احداث است و خوشبختانه هیچ مشکل و انحرافی در این ابرپروژه ایجاد نشده است.

او با بیان اینکه ایستگاه طوقچی هفتمین ایستگاه خط ۲ مترو اصفهان از سمت شمال است، اظهار کرد: دستگاه تی‌بی‌ام درحالی وارد این ایستگاه می‌شود که ما به تعهدات خود درخصوص آماده‌سازی ایستگاه عمل کرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه خاطرنشان کرد: خط ۳ نیز با ۸ ایستگاه طراحی شده و اگر تأمین مالی انجام شود، آماده اجرای آن هستیم.

 

اصفهان _محسن راعی