به گزارش اکونا پرس،

مهرداد جوادی افزودسالانه 40 تن انواع محصولات نمدی در این استان تولید می شود که قابلیت افزایش تا 50 تن را دارد.

 مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری افزود تولید محصولات نمدی چهارمحال و بختیاری به 2 روش سنتی و نوین صورت می گیرد که امروزه در بخش تولید نمدهای نوین به علت نوآوری و کاربردهای مختلف افزون بر 40 نوع محصول نمد تولید و روانه بازار مصرف می شود.

وی از برگزاری ایین نکوداشت شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد خبرداد وافزود این آئین با حضور معاون صنایع دستی وهنرهای سنتی کشور  روز پنجشنبه 27 دی 1397 از ساعت 9 تا 12 در سالن همایش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد برگزار می شود.

وی افزود: در حاشیه این مراسم از پیشکسوتان و فعالان نمدمالی تجلیل، تمبر یادبود شهر ملی نمد به همراه المان نمد رونمایی، گذر ضنایع دستی نامگذاری و نمایشگاه تولیدات نمدی در محل برگزاری همایش برپا خواهد شد.

گفتنی است، در نشست شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی و با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های هنر دستی نمدمالی و قدمت دیرینه این هنر در چهارمحال و بختیاری، پرونده شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد در معاونت صنایع دستی بررسی و تأیید شد.

برخی تولید کنندگان نمد چهارمحال و بختیاری تحصیلات دانشگاهی در رشته های طراحی و صنایع دستی و برخی نیز تحصیلات غیرمرتبط دارند.

با توجه به بررسی های علمی صورت گرفته، محصولات نمدی علاوه بر هنر دستی دارای ویژگی های خاص و در حوزه پزشکی و صنعت خودرو کاربرد دارد.

‌هنر نمدمالی به واسطه وجود دام فراوان و تولید پشم به عنوان ماده اولیه، تولید این هنر دستی از قدمت دیرینه و طولانی در چهارمحال و بختیاری برخوردار است.

کارشناسان معتقدند شهرکرد توان تبدیل شدن به 'شهر جهانی نمد' را دارد.