به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی و شهرداری باغستان، علی جنگجو عضو شورای اسلامی شهر باغستان با اشاره به اهمیت تنظیم و تصویب بودجه جامع و همه‌جانبه برای شهرداری باغستان در سال آینده بیان کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف شوراهای اسلامی مطابق اشاره ماده ۷۱ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران، بررسی و تصویب بودجه سالانه شهرداری‌ها، موسسات و شرکت‌های وابسته به شهرداری است.

وی افزود: به طور کلی مقوله بودجه‌ریزی یکی از چالش‌های نظام اقتصادی است که متولیان امر بایستی با در نظر گرفتن منابع و درآمدها برای پاسخگویی به نیازهای متعدد سند مدیریت مالی منطقی و عملیاتی تدوین کنند.

عضو شورای اسلامی باغستان بیان داشت: شهرداری‌ها نیز به عنوان مهم‌ترین نهاد در مدیریت عمومی شهرها با توجه به شرح وظایف گسترده قانونی وظیفه سختی در تقسیم منابع مالی و اعتباری محدود برای مشکلات و نیازهای نامحدود شهری دارند.

جنگجو گفت: بودجه ریزی صحیح، کارشناسی و منطبق بر واقعیت نقش مهم و حیاتی در پیشبرد اهداف توسعه‌ای شهرها دارد و اختصاص هدفمند اعتبار به فعالیت‌های هر سازمان و واحد شفافیت، امکان پایش عملیاتی و انتظار برای نیل به اهداف را در پی دارد.

وی ادامه داد: شورای اسلامی دوره پنجم شهری باغستان نیز از ابتدای کار خود اهمیت ویژه‌ای را به تنظیم و تصویب بودجه جامع با در نظرگرفتن تمامی جوانب و مسائل شهری اختصاص داده است تا رضایت‌مندی عمومی در مقام اجرای آن حاصل شود.

عضو شورای اسلامی شهر باغستان اضافه کرد: برای بودجه سال آینده نیز، رویکرد شورای اسلامی بر آن است تا با همکاری و هم افزایی شهرداری باغستان بودجه‌ای جامع و عدالت‌محور با نگاه بر افزایش سهم اعتبارات عمرانی و سازندگی پس از بررسی‌های لازم به تصویب برسد.