به گزارش اکونا پرس،

« علی رسولیان» عصر چهارشنبه در حاشیه افتتاح ۱۱ واحد کارگاهی شهرک صنعتی ایبک آباد اراک افزود: مجموع واحدهای راکد بخش صنعت کشور کمتر از ۱۲ هزار واحد است که امید است بتوانیم با برنامه دقیق بخش عمده‌ای از این واحدها را احیا کنیم.

معاون وزیر صنعت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: تعداد واحدهای راکد کشور در ۱۱ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۸ درصد کاهش داشته است.

رسولیان اظهار داشت: احیای واحدهای راکد و طرح افزایش تولید در وزارت صنعت، معدن و تجارت با جدیت در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته تعداد واحدهای راکد کشور رو به کاهش است.

معاون وزیر صنعت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: حدود یک‌هزار مشاور صنعتی در بخش خصوصی کشور فعال است که در امر احیای واحدها تلاش دارند.

رسولیان گفت: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان تولید، پشتیبانی و مانع زدایی و تاکید رهبر معظم انقلاب بر مانع زدایی، یکی از وظایف مهم این سازمان، تامین زیرساخت‌های لازم برای استقرار صنعت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۲۳ پروژه عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور با اعتبار ۶۰ هزار میلیارد ریال در حال اجرا است.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: در استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعت ایران، در حال حاضر حدود ۶ هزار میلیارد ریال پروژه در حال اجرا است که برخی از آنها در ایام دهه مبارک فجر به بهره برداری رسیده است.

رسولیان بیان کرد: در سطح کشور ۳۹۰ پروژه با اعتبار یک هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال در ایام الله دهه فجر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور به بهره برداری رسیده است.

معاون وزیر صنعت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: امسال برای یک هزار کارگاه در سطح کشور برنامه‌ریزی شده و تاکنون ۸۱۸ واحد کارگاهی به بهره‌برداری رسیده که امروز هم در استان مرکزی شاهد بهره‌برداری از برخی از این کارگاه‌ها هستیم و تا پایان سال ۴۷ کارگاه در سطح این استان به بهره برداری می‌رسد.

رسولیان گفت: در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در مجموع ۴۸ هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی و تولیدی مشغول به کار است و حدود یک میلیون نفر در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی به صورت مستقیم فعالیت دارند.