برای درک بهتر وضعیت فعلی آن، باید تاثیر پذیرش گسترده اتریوم بر قیمت این ارز را در بلندمدت مد نظر داشته باشید.

آمار کلیدی پذیرش گسترده اتریوم در سال 2024

بیایید در ابتدا به برخی از حقایق و آمارهای جذاب اتریوم در سال 2024 بپردازیم. دانستن این آمار و ارقام به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه برای سرمایه‌گذاری و خرید اتریوم کمک خواهد کرد.

  • ۲۷۵ میلیون کیف پول اتریوم فعال در سراسر جهان وجود دارد.
  • بر اساس گزارش Security.org، 54 درصد از دارندگان ارزهای دیجیتال دارای ETH هم هستند.
  • اتریوم از نظر ارزش بازار پس از بیت کوین در رتبه دوم قرار دارد.
  • در حال حاضر ارزش بازار اتریوم تقریبا به 313 میلیارد دلار می‌رسد.
  • میانگین ارزش روزانه تراکنش‌های ETH تقریبا 1.167 میلیون دلار است.
  • میانگین حجم تراکنش 24 ساعته برای اتریوم تقریبا 13.74 میلیارد دلار است.
  • کمی بیش از 120 میلیون کوین ETH در گردش قرار دارد.
  • دارندگان اتریوم در سال 2023 با 39 درصد افزایش به 124 میلیون نفر رسیدند.

سال 2024 با راه‌اندازی اولین ETFهای اسپات اتریوم، سال مهمی برای این ارز دیجیتال بوده است. راه‌اندازی این وجوه باعث افزایش جریان ورود سرمایه شد و پذیرش گسترده اتریوم را در پی داشت. ETFها امکان دادوستد اتریوم را در بازار سهام فراهم می‌کنند. امری که مشارکت صندوق‌های بازنشستگی، سرمایه‌گذاران بلندمدت سهام و کاربران ریسک گریز را تشویق خواهد کرد.

22

پذیرش گسترده اتریوم توسط کشورها

پذیرش اتریوم توسط کشور ها بر قیمت اتریوم تاثیر گذار است به همین دلیل ما چندین کشور را برای نشان دادن سطح مالکیت ETH انتخاب کرده‌ایم. داده‌های ارائه‌شده در زیر، سطوح پذیرش در میان دارندگان رمز ارزها را در کشورهای مختلف جهان نشان می‌دهد.

سنگاپور

طبق آمار Statista، اتریوم دومین دارایی دیجیتال محبوب در سنگاپور است. 41 درصد از صاحبان دارایی‌های دیجیتال در کشور دارای توکن‌های ETH هستند.

ایالات متحده آمریکا

اتریوم دومین دارایی ارز دیجیتال منتخب در ایالات متحده آمریکا است. داده‌ها مالکیت ETH در میان دارندگان رمز ارزها در این کشور را 31.1 درصد نشان می‌دهد. ایالات متحده در بین 27 کشوری که در نظرسنجی شرکت کردند، رتبه هفتم را در مالکیت و پذیرش گسترده اتریوم دارد.

انگلستان

اگرچه به‌نظر می‌رسید علاقه به ارزهای دیجیتال در بریتانیا کاهش یافته باشد، اما سطوح پذیرش اتریوم همچنان رو به افزایش می‌رود. اتریوم کماکان پس از بیت کوین در رتبه دوم قرار دارد و 33 درصد از صاحبان رمز ارزها در انگلستان دارای ETH هستند.

آلمان

مانند بسیاری از کشورهای دیگر، اتریوم به‌عنوان دومین دارایی دیجیتال محبوب در میان آلمانی‌ها قرار دارد. 30 درصد از دارندگان کریپتو در آلمان دارای توکن ETH نیز هستند.

فرانسه

گزارش‌ها اتریوم را به‌عنوان دومین دارایی دیجیتال محبوب در فرانسه معرفی می‌کنند. 14 درصد از دارندگان کریپتو در این کشور اتریوم دارند.

استرالیا

اتریوم همچنین به‌عنوان دومین ارز دیجیتال برتر در سرزمین استرالیا ظاهر می‌شود. حدود 42.9 درصد از دارندگان رمز ارزها در این کشور دارای توکن‌های ETH هستند.

33

جمع بندی

به‌طور کلی، پذیرش گسترده اتریوم در 4 یا چند سال گذشته رشد قابل‌توجهی داشته است. با این حال، هنوز راه زیادی تا رسیدن به اوج در پیش دارد. اتریوم به‌عنوان دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار و پذیرش، پایین‌تر از بیت کوین است. شبکه بلاک چین اتریوم میزبان غیرمتمرکزترین محصولات از جمله dappها، NFTها و آلت کوین‌ها است. بنابراین به‌عنوان بزرگ‌ترین شبکه بلاک چین، قیمت آن در بلندمدت احتمالا رشد زیادی خواهد داشت.