به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، ایرج الهی در جریان دیدار با رئیس فدراسیون صادرکنندگان کشور هند که در نخستین روز از سفر هیات اعزامی اتاق بازرگانی البرز به پاویون جمهوری اسلامی ایران در بزرگ‌ترین نمایشگاه صنایع‌غذایی این کشور و به منظور پیشبرد مذاکرات تجاری میان طرفین صورت گرفت، بیان کرد: به منظور گسترش سطح مذاکرات تجاری با مسئولان امر در حوزه مراودات بین‌المللی هند به همراه رئیس اتاق بازرگانی البرز با رئیس فدراسیون صادرکنندگان این کشور (FIEO) دیدار کرده و مسائل مهمی در این راستا مطرح شد.

وی در ادامه بیان کرد: توجه برای گسترش تجارت و همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور در جریان این دیدار بررسی شد تا راهکارهای جدیدی برای گسترش این مناسبات پیش‌بینی شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو در ادامه بیان کرد: رفع مشکلات مرتبط به روادید برای فعالان اقتصادی دو کشور و ضرورت اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری میان البرز و کشور هند را از دیگر موضوعات مهم مطرح شده در نشست با رئیس فدراسیون صادرکنندگان این کشور برشمرد.

الهی تاکید کرد: حل مسائل بانکی و ارزی برای توسعه روابط اقتصادی میان تجار ایران و هند و رفع معضلات مرتبط به حوزه لجستیک و حمل‌ونقل برای پیشبرد صادرات کالا و محصول میان دو کشور حائز اهمیت است.

وی اظهار امیدواری کرد که برپایی پاویون جمهوری اسلامی ایران در بزرگ‌ترین رویداد نمایشگاهی صنایع‌غذایی هند و در کنار آن سفر هیات تجاری از اتاق بازرگانی البرز به این رویداد مهم، سرآغاز همکاری‌های بیشتر فعالان اقصادی این استان با شرکت‌ها، صنایع و دیگر مجموعه‌های اقتصادی کشور هند باشد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو افزود: تمام تلاش و توان خود را برای معرفی ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی جمهوری اسلامی ایران به ویژه پتانسیل‌های استان البرز به صاحبان صنایع و سایر نهادهای اقتصادی کشور هند به کار می‌بندیم.

وی عنوان کرد: در سال‌های آتی به یقین با اقدامات بیشتر شاهد حضور قابل توجه شرکت‌کنندگان ایرانی و معرفی محصولات و کالاهای داخلی در عرصه‌های بین‌المللی و در مقابل رفع نیازهای وارداتی کشور به ویژه واحدهای تولیدی استان البرز خواهیم بود.