به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، در آیین رسمی گشایش این نمایشگاه، دکتر محمد مخبر اظهار داشت: راهبردهایی که مقام معظم رهبری مورد اشاره و تاکید قرار دادند، فرصت‌هایی است که در بخش نفت بسیار وجود دارند، همین شعار سال که در خصوص رشد تولید و مهار تورم است، ارتباط مستقیمی با بخش نفت و گاز دارد. 

وی افزود: فرصت تدوین برنامه هفتم توسعه، فرصت مغتنمی است که باید همگان به آن توجه کنیم و راهبردهایی که برای اولین بار دیده شده را در برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار دهیم. 

در ادامه، وزیر نفت گفت: نمایشگاه بین المللی نفت فراتر از یک رویداد متداول نمایشگاهی است، زیرا مانند یک نقطه ثقل، زمینه همکاری همه فعالان داخلی و بین المللی صنعت نفت را فراهم کرده است. 

جواد اوجی تصریح کرد: حضور ۲۰۰ شرکت خارجی در این نمایشگاه نشان از تقویت دیپلماسی انرژی در دولت مردمی است. 

این نمایشگاه، با حضور محمد مخبر معاون اول رییس جمهور و جواد اوجی و همراهی دکتر علی عسکری، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به طور رسمی افتتاح شد و از سالن ۸ و ۹ نمایشگاه بازدید شد. 

غرفه هلدینگ خلیج فارس، درخشان و پرتردد

در اولین روز بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، غرفه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با استقبال قابل توجه مهمانان داخلی و خارجی مواجه شده است. 

در سالن 38B ، تردد کم‌سابقه و حضور پررنگ مدیران صنعت، مهمانان، اصحاب رسانه و بازدیدکنندگان، غرفه هلدینگ خلیج فارس را از سایر غرفه‌ها متمایز ساخته است.

دکتر علی عسکری نیز از صبح امروز تا پایان روز اول،‌ حضوری پررنگ در این نمایشگاه و غرفه هلدینگ خلیج فارس داشت و ده‌ها جلسه با مدیران و کارشناسان مختلف صنایع بالادستی، میان دستی و پایین دستی و مسئولان حوزه صنعت برگزار کرد.

حضور پررنگ مدیران ستادی و صف هلدینگ خلیج فارس نیز از دیگر نکات بارز روز اول این نمایشگاه بود.