به گزارش اکونا پرس،

به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران؛ سید محسن احمدی سرپرست مدیریت امور مالی این شرکت با اعلام این خبر گفت: بر اساس گزارش سازمان حسابرسی، صورتهای مالی این شرکت در سال گذشته و عملکرد مالی و جریان های نقدی از تمام جنبه های با اهمیت طبق استانداردهای حسابرسی به نحو منصفانه مورد تایید قرار گرفت و در همین راستا مهدی حیدری مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با حضور در جمع کارکنان مدیریت مالی از زحمات آنان برای کسب این موفقیت تقدیر و تشکر نمود.

وی یادآور شد: در این بررسی صورتهای سود و زیان، صورت وضعیت مالی، صورت تغییرات در حقوق مالکانه، صورت جریان های نقدی و گزارش تطبیق عملیات با بودجه مصوب از سوی کارشناسان سازمان حسابرسی بر اساس استانداردهای حسابداری، آیین نامه ها و ضوابط مالی ارزیابی و مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت.

احمدی با بیان اینکه صورتهای مالی بصورت سالیانه در بازه زمانی یک سال تهیه می شوند افزود: صورتهای پیش گفته پس از بررسی و ارائه گزارش توسط حسابرس شرکت از سوی هیات مدیره شرکت نفت مناطق مرکزی به هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران بعنوان اعضای مجمع  ارسال می شوند.

سرپرست مدیریت مالی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با اشاره به نقش تاثیرگذار این مدیریت در پیشبرد و عملیاتی کردن پروژه های نفت و گاز خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مدیریت مالی، نظارت بر دارایی‌ها و سرمایه‌های شرکت است. کیفیت نظارت می‌تواند روی افزایش یا کاهش منابع مالی تاثیر بگذارد.  

وی همچنین افزود مدیریت مالی شامل برنامه‌ریزی، سازماندهی، کنترل و نظارت بر منابع مالی و هزینه کرد منابع با هدف دستیابی به اهداف سازمانی است. این نوع از مدیریت یک روش ایده‌آل برای کنترل فعالیت‌های مالی یک سازمان مانند تهیه بودجه جاری برای فعالیت های مستمر و جاری و تهیه بودجه سرمایه ای برای پروژه های محول شده از سوی شرکت ملی نفت ایران، چگونگی تخصیص آن در بخش‌های مختلف و نحوه خرج کرد وجوه دریافتی، ثبت و نگهداری اسناد حسابداری و پرداخت نقدینگی، ارزیابی ریسک و حفاظت از دارایی های شرکت و پاسخ گویی و تعامل سازنده با مراجع نظارتی و کنترلی و سایر موارد مرتبط با پول است.همچنین مدیریت منابع و مصارف و دریافت و پرداختهای ریالی و ارزی شرکت را بر عهده دارد. همچنین مدیریت نقدینگی و تامین به موقع اعتبار پروژه های توسعه، نگهداشت و همچنین هزینه های جاری شرکت یکی از وظایف مهم مدیریت مالی می باشد.

 

  •