به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در پیام مهندس پیمان ایمانی بمناسبت روز ملی ایمنی و آتش نشانی آمده است:

 هفتم مهرماه روز ملی ایمنی و آتش نشانی ، بیش از آن‌که بیانگر تجلیل از منزلت اجتماعی و نقش انکارناپذیر شاغلان این حرفه‌ باشد، بازگوکننده‌ی اهمیت نقش و جایگاه ایمنی و آتش‌نشانی در فرایند توسعه‌ی پایدار است. 

اینجانب ضمن یادآوری نقش صنعت نفت در دوران دفاع مقدس و جانفشانی و شهادت نیروهای آتش نشان حین کنترل آتش و بمباران پالایشگاه آبادان در آغازین ماه جنگ تحمیلی ، یاد و نام شهدای آتش‌نشان را گرامی داشته و ضمن پاسداشت یاد و خاطره جانباختگان فاجعه ملی کارگران سخت کوش معدن زغال سنگ در طبس، بروزرسانی تجهیزات ایمنی و آتش نشانی، رعایت الزامات ایمنی و تلاش در راستای ایجاد زیرساخت‌های امداد و نجات و بطور عام مقوله ی HSE  توسط شرکت های بهره برداری زیر مجموعه ، مجریان و پیمانکاران پروژه های توسعه‌ای را یادآور می شوم. 

صنعت نفت به لحاظ طبیعت کار و نوع تولیدات، یکی از مستعدترین صنایع برای بروز حوادث همراه با آتش سوزی است. حضور انبوه سرمایه‌های انسانی در مجتمع های صنعتی و تاسیسات و انباشته از گاز و مشتقات نفتی ، کار با تجهیزات و لوله‌های تحت‌فشار ، شرایطی را ایجاب می کند که بی اغراق صنعت نفت را به یکی از خطرناک‌ترین صنایع برای بروز خطر مبدل ساخته است. 

بی‌تردید مجموعه‌ی HSE شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و شرکت‌های تابعه در کنار سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، در سال جاری با جانفشانی و از خودگذشتگی، به نحو مطلوبی توانسته مقاطع کاری خود را سپری نماید و برای حفاظت و مصونیت نیروی انسانی از هیچ کوششی دریغ نکرده است. 

با قدردانی صمیمانه از تمامی مدیران، کارشناسان و کارکنان سختکوش و متعهد ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل ستاد و شرکت‌های تابعه، لازم است از حسن همکاری و توجه یکایک نیروهای شاغل در مجموعه عظیم مناطق مرکزی ایران، بویژه کارکنان خط مقدم تولید که پایبندی به دستورالعمل‌های بهداشتی و ایمنی را به عنوان یک اصل خدشه‌ناپذیر سرلوحه‌ی کار خویش قرار داده‌اند، صمیمانه قدردانی و سپاسگزاری نمایم .

امیدوارم با تکیه بر تجربه‌های گذشته، آموزش و فراگیری مستمر و ترویج اندیشه و فرهنگ ایمنی، شاهد تکرار سال‌های بدون تلفات و کاهش حداکثری ضریب حوادث در کل صنعت نفت باشیم.