ستارگان سینما برای تجسم شخصیت خاصی به تغییراتی  نیاز دارند. گریمور‌ها از زمانی که فیلمسازی آغاز شد نیز حضور داشتند برای مثال در زمان فیلم‌های ارتوکروماتیک به دلیل حساسیت به رنگ‌هایی مثل قرمز و آبی باید آرایش زرد سنگینی روی صورت بازیگران اعمال می‌شد.

تکنیک‌های گریم و تصاویر تولید شده توسط رایانه کنار هم قرار می‌گیرند و شخصیت‌هایی مثل چهره مار نمای لورد ولدرمورت در فیلم «هری پاتر» شکل می‌گیرد که در ادامه تعدادی از این گریم‌ها را ببینید.

جان هرت در «مرد فیل نما»

گریم‌هایی سنگینی که حتی تشخیص بازیگر را سخت می‌کنند

در فیلم سینمایی «مرد فیلم نما» ساخته دیوید لینچ در سال ۱۹۸۰ این بازیگر فقید باید گریم سنگینی را تحمل می‌کرد که هشت ساعت طول می‌کشید تا روی صورت بازیگر قرار گیرد و همچنین برداشتن آن نیز دو ساعت زمان می‌برد.

 

مارلون براندو در «پدرخوانده»

گریم‌هایی سنگینی که حتی تشخیص بازیگر را سخت می‌کنند

برای آماده سازی برانده در نقش دون کورلئونه باید شکل خاصی به فک او داده می‌شد و به طبع نیز نوع حرف زدن وی در این فیلم دچار تغییر شد.

 

مایکل کیتون در «بیلتل جویس»

گریم‌هایی سنگینی که حتی تشخیص بازیگر را سخت می‌کنند

این فیلم در دهه هشتاد میلادی ساخته شد و تلاش زیادی برای تبدیل مایکل کیتون به این شخصیت عجیب صورت گرفت. نیل چهره پرداز این فیلم بود که اولین اسکارش را برای این فیلم دریافت کرد.

جانی دپ در «ادوارد دست قیچی»

گریم‌هایی سنگینی که حتی تشخیص بازیگر را سخت می‌کنند

برای خلق این شخصیت نمادین به علاوه دست‌های قیچی مانندش، بورتون استن وینستون که سابقه گریم شخصیت پنگوئن در فیلم «بتمن باز میگردد» را داشت برای این فیلم انتخاب کرد. مدت زمانی که طول می‌کشید جانی دپ به طور کامل گریم شود یک ساعت و ۴۵ دقیقه بود.

 

تیم کوری در سریال «آن»

گریم‌هایی سنگینی که حتی تشخیص بازیگر را سخت می‌کنند

برای دهه‌ها این بازیگر اولین گزینه برای کار کردن زیر شرایط و گریم‌های سنگین بود که نقش پنی وایز در سریال «آن» از جمله آنهاست.

گلن کلوز در فیلم «هوک»

گریم‌هایی سنگینی که حتی تشخیص بازیگر را سخت می‌کنند

گلن کلوز قبل از اینکه در آلبرت نابز نامزد اسکار شود، در فیلم سینمایی «هوک» ساخته استیون اسپیلبرگ در سبک دزدان دریایی بازی کرد. البته او نقش متفاوتی را بازی کرد و به سختی می‌شد او را در این نقش شناسایی کرد.

گری اولدمن در «دراکولا»

گریم‌هایی سنگینی که حتی تشخیص بازیگر را سخت می‌کنند

گری اولمدن برای این فیلم مجبور بود مو‌های سر خود را بتراشد که همانطور در نقشش پیداست او یک پیشانی بسیار بلند دارد که غیر طبیعی و مناسب شخصیت کنت دراکولا بود.

ادی مورفی در «پروفسور دیوانه»

گریم‌هایی سنگینی که حتی تشخیص بازیگر را سخت می‌کنند

گریمور فیلم پرفسور دیوانه برای ادی مورفی در این فیلم  یک بدن دیگر خلق کرد تا به این ترتیب این بازیگر در نقشش بیش از ۲۰۰ کیلوگرم به نظر برسد. قسمت‌های دیگر لباس با آب پر شده بود تا حرکت باور پذیرتری ایجاد شود. فیلمبرداری این اثر ۷۰ روز طول کشید و گریمور‌ها باید هر روز سه ساعت مشغول گریم این بازیگر می‌شدند.

در ادامه با تصاویر دیگری از بازیگران و گریم‌های قابل توجهشان همراه شوید.

 

جیم کری در نقش «گرینچ»

گریم‌هایی سنگینی که حتی تشخیص بازیگر را سخت می‌کنند
شارلیز ترون در «هیولا»

گریم‌هایی سنگینی که حتی تشخیص بازیگر را سخت می‌کنند
کیت بلانشت در «من اینجا نیستم»

گریم‌هایی سنگینی که حتی تشخیص بازیگر را سخت می‌کنند
تام کروز در «تندر استوایی»

گریم‌هایی سنگینی که حتی تشخیص بازیگر را سخت می‌کنند
جرد لتو در «آقای هیچکس»

گریم‌هایی سنگینی که حتی تشخیص بازیگر را سخت می‌کنند
بنیسو دل تورو در «مرد گرگ نما»

گریم‌هایی سنگینی که حتی تشخیص بازیگر را سخت می‌کنند

هلی بری در «اطلس ابری»

گریم‌هایی سنگینی که حتی تشخیص بازیگر را سخت می‌کنند
جانی دپ در «عشاء ربانی سیاه»

گریم‌هایی سنگینی که حتی تشخیص بازیگر را سخت می‌کنند
ادریس آلبا در «فراتز از پیشتازان فضا»

گریم‌هایی سنگینی که حتی تشخیص بازیگر را سخت می‌کنند
اسکار ایزاک در «مردان ایکس:اخرالزمان»

گریم‌هایی سنگینی که حتی تشخیص بازیگر را سخت می‌کنند
داگ جونز در «شکل آب»

گریم‌هایی سنگینی که حتی تشخیص بازیگر را سخت می‌کنند
کریستین بیل در «معاون»

گریم‌هایی سنگینی که حتی تشخیص بازیگر را سخت می‌کنند
دنیرو در «مرد ایرلندی»

گریم‌هایی سنگینی که حتی تشخیص بازیگر را سخت می‌کنند
شارلیز ترون در «بامبشل»

گریم‌هایی سنگینی که حتی تشخیص بازیگر را سخت می‌کنند