به گزارش اکونا پرس،

دکتر پناهی ،مدیر عامل انجمن کلیوی ایران ضمن تبریک این روز گفت:حوزه سلامت تاثیر مستقیم با سلامت روح دارد و اگر عضوی از یک خانواده درگیر بیماری شود سلامت کل خانواده درگیر می‌کند.

وی از اهم دغدغه اکثر افرادی که در حوزه سلامت مشغول هستند به افزایش سیاست در حوزه انحصار و پخش دارو ،توزیع عادلانه پزشک متخصص در سراسر کشور ،تحقق اصل پیشگیری و ارایه راهکار اشاره کرد.

مدیر انجمن کلیوی ایران در ادامه افزود: سازمان های مردم نهاد در اصل سلامت و فرهنگ مردم تاثیر گذار هستند و دغدغه اصلی هربیمار،موضوع دارو و درمان آن است.

سیاست‌های حال حاضر درباره دارو محسوس نیست و امیدواریم رییس‌جمهور،دکتر پزشکیان در خصوص رفع انحصاری دارو نگاه محسوسی داشته باشند و ما هم در کنار دوستان برای رفع این مشکل حضور داریم.

در ادامه مجتهدی ،مدیرعامل انجمن دامون گفت:ما موضوعی به نام انباشت مسایل حل نشده در شهر تهران را داریم.مسایلی مانند آلودگی هوا ،پسماندها ، فضای سبز و باغات ، تغییر کاربری ،رودخانه های شهر تهران از دولتی به دولت دیگر منتقل می‌شود.

وی گفت:ما از ظرفیتی که ستاد سمن‌ها فراهم کرده بود جمعی از انجمن های محیط زیست و منابع طبیعی دور هم جمع شدیم و الویت بندی هایی صورت گرفت. مثلاً می‌توانیم برای حفاظت رودخانه ها که کریدور آب و تنوع زیستی و هوای لازم شهر هست و یا آلودگی هوا یا حفظ فضای سبز و باغات و یا تغییر کاربری ها چه کاری انجام دهیم .بعضی از طرح ها با ارتباط با ستاد مردم نهاد شورای اسلامی در صحن شورا مطرح شد. در پایان ادامه داد: امیدواریم با همکاری سمن ها و انجمن ها و مردم از تخریب محیط زیست جلوگیری کنیم.

در انتها تبری، رییس هیات مدیره انجمن آشنا گفت: در حوزه آسیب های اجتماعی در سطح کلان نیازمند گفتگوی اجتماعی بین سمن ها و افراد دارای آسیب اجتماعی هستیم که نیازمند شبکه سازی و هم افزایی است تا منجر به کنش گری در این سازه باشد .

وی ادامه داد: این روند از توصیف و بیان تا پیشنهاد و در انتها به سیاست گذاری ختم می‌شود . رسانه ها بازویی از سمن ها هستند و می‌توانند منجر به تحقق گفتگو شوند.

IMG_20240812_121523

IMG_20240812_121538

IMG_20240812_121538