وقتی نوبت به طراحی اتاق یوگا یا استودیوی ایده آل برای خود در خانه یا مشتریان می رسد، عوامل مختلفی وجود دارد که باید در نظر بگیرید: نور، طراحی و محیط. اما آیا به گیاهان فکر کرده اید؟ گیاهان فواید شگفت انگیز زیادی دارند که مربوط به یوگا نیست، اما می توانند چیزهای زیادی به یک استودیو اضافه کنند. آنها خلق و خوی را بهبود می بخشند، می توانند به بهبود بدن کمک کنند، و برخی از گیاهان حتی می توانند هوا را تصفیه کنند ، که می تواند تفاوت زیادی در احساس افراد هنگام تمرین در استودیوی شما ایجاد کند. هنگام طراحی (یا طراحی مجدد) استودیوی یوگا خود، ده گیاه فوق العاده زیر را در نظر بگیرید.

10 گیاهی که هر اتاق یا استودیو یوگا را بزرگ می کند

انواع مختلفی از دکورهای گیاهی برای استودیو یوگا وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، و بسیاری از آنها نیاز دارند که روی یک نقطه مقابل خود تمرکز کنید. برگ‌های گیاه لنگرهای مدیتیشن بسیار خوبی می‌سازند، زیرا نگاه کردن به آنها پیچیده و فریبنده است و می‌توانید به سرعت در آنها گم شوید. در اینجا ده مورد از آنها وجود دارد که استودیوی یوگا یا فضای شما را روشن تر و زنده تر نشان می دهد.

1. نخل آرکا (Dypsis Lutescens)

نخل آرکا (Dypsis Lutescens)

نخل آرکا که با نام «نخل پروانه‌ای» نیز شناخته می‌شود، یک گیاه آپارتمانی عمودی به شکل گلدان است. ارتفاع این گیاه به 3.5 متر (12 فوت) می رسد. برای جلوگیری از آسیب نوک باید از مرطوب بودن منطقه اطمینان حاصل کنید. هنگام انتخاب گیاه برای استودیوی یوگا خود، به دنبال گیاهانی باشید که تنه های بزرگ دارند، به خصوص در قسمت پایه، زیرا گیاهی با ساقه نازک مداد از بین می رود و زنده نگه داشتن آن دشوار است. برای تهیه نخل آرکا میتوانید به صفحه خرید عمده گل مراجعه فرمایید.

2. نخل بامبو (Chamaedorea)

نخل بامبو (Chamaedorea)

نخل بامبو که به "نخل نی" معروف است، نور روشن (غیر مستقیم) را ترجیح می دهد. گیاهان جدید شما با سازگاری با محیط داخلی استودیوی یوگا شما مقداری شاخ و برگ از دست خواهند داد. وقتی صحبت از مراقبت مناسب به میان می آید، مهم است که بدانید گیاه به طور یکنواخت مرطوب می ماند، اما نباید آن را زیاد آبیاری کنید. باز هم مطمئن شوید که در آب راکد ننشیند. اگر می خواهید استودیوی یوگا خود را در خانه یا یک تجارت یوگا با فضاهای سبز تزئین کنید، این یک افزودنی فوق العاده است.

3. فیکوس الاستیک (Ficus Elastica)

گیاه فیکوس الاستیک در داخل خانه به خوبی رشد می کند و نور نیمه مستقیم خورشید را ترجیح می دهد. اطمینان حاصل کنید که نور مستقیم خورشید به گیاه به خصوص در تابستان نرسد. با این حال، بهتر است آن را در مکانی از استودیو خود قرار دهید که در آن آفتاب کمی باشد اما نه بیش از حد. ارتفاع این گیاه به 2.5 متر (8 فوت) و گسترش آن به 1.5 متر (5 فوت) می رسد. هنگامی که گیاه به طور فعال در حال رشد است، باید کاملاً آبیاری شود و قبل از شروع مجدد آبیاری، مطمئن شوید که خاک کاملاً خشک شده است. فیکوس الاستیکا یکی از محبوب ترین گیاهان داخلی برای تزئین هر نوع فضا یا محیطی به حساب می آید. اگر می‌خواهید فضای داخلی اسکاندیناویایی داشته باشید، حتی یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی است که می‌توان آن را در فضاهای داخلی گنجاند .

4. فیلودندرون (Philodendron Bipinnatifidum)

آیا می دانستید فیلودندرون یکی از مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی است؟ یک گزینه ایده آل برای داشتن در استودیو یوگا. این گیاه نور با شدت متوسط ​​را ترجیح می دهد. با این حال، سطوح نور کمتر را تحمل می کند. هر گونه نور مستقیم خورشید باعث آسیب و حتی توقف رشد برگ ها می شود.

هنگام خرید گیاه، به خاطر داشته باشید که دو انتخاب دارید. شما می توانید بین کوهنوردی و غیر کوهنوردی یکی را انتخاب کنید. شما باید گیاهان فیلودندرون را به طور منظم غبارآلود کنید و برگ ها را عاری از گرد و غبار نگه دارید تا برای زیباتر کردن استودیوی یوگا یا فضای خود، ماندگاری بیشتری داشته باشند. همچنین مطمئن شوید که خاک به طور یکنواخت مرطوب باشد (می توانید بین دو آبیاری اجازه دهید خشک شود)! در اینجا چند نکته مراقبتی بیشتر و نحوه تکثیر فیلودندرون آورده شده است .

5. نیلوفر صلح (Spathiphyllum Wallisii)

Peace Lily می تواند حتی در نور مصنوعی نیز رشد کند، بنابراین حتی اگر پنجره ای در استودیو خود نداشته باشید، به خوبی کار خواهد کرد. و با وجود اینکه این گیاه به کار زیادی نیاز ندارد، به منظره زیبایی شکوفا می شود که باعث آرامش و شگفتی مشتریان شما می شود. Peace Lily همچنین یک تصفیه کننده هوا عالی است. این لیست از گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا را که باید در خانه داشته باشید را بررسی کنید .

6. گیاه مار (Sansevieria Trifasciata)

گیاه مار گیاهی گلدار بومی آفریقای مرکزی است. یکی از بهترین ویژگی های آن این است که مراقبت از آن ساده است و به نگهداری کمی نیاز دارد. هوا را تصفیه می کند و اکسیژن زیادی در شب فراهم می کند و آن را به یکی از بهترین گیاهان برای اتاق های مدیتیشن و استودیوهای یوگا تبدیل می کند. به جای بیرون، به سمت بالا رشد می کند، بنابراین فضای کمی را اشغال می کند.

7. همیشه سبز چینی (Aglaonema Commutatum)

برای شروع، در آسیا، گیاه همیشه سبز چینی برای ارتباط با خوش شانسی نگهداری می شود – و به عنوان یکی دیگر از قهرمانان تصفیه هوا، بدون شک هر فضایی را که در آن هستند بهبود می بخشد. بسیاری از علاقه مندان به گیاهان داخلی این گیاه خانگی را ترجیح می دهند زیرا نور کم را ترجیح می دهد. شرایط و نیاز به نگهداری کمی دارد. وقتی شکوفه می‌دهد، گل‌های آن شبیه شکوفه‌های یک نیلوفر صلح هستند، بنابراین به‌عنوان یک تم تزئینی به خوبی با هم هماهنگ می‌شوند.

8. گیاه گورخر (Aphelandra Squarrosa)

گیاه گورخر نسبت به همتایان خود به مراقبت بیشتری نیاز دارد زیرا یک گیاه خانگی معمولی است، اما پاداش آن گل های زرد چشمگیر با نوک قرمز درخشان و برگ هایی است که تضاد درخشانی بین سفید و سبز دارند. این یک انتخاب محبوب به دلیل زیبایی است، و یوگی هایی که انگشت شست سبز هستند، درک خواهند کرد که گل ها و برگ های بزرگ آن چقدر فضای استودیو خود را تکمیل می کنند.

9. بنفشه آفریقایی (Saintpaulia Ionantha)

انتخاب بنفشه آفریقایی برای یک استودیوی یوگا به آرامی همه را تشویق می‌کند که حواس خود را حفظ کنند و نیت خود را روی اهداف مثبت متمرکز کنند، زیرا سابقه آن نماد فضایل مانند وفاداری و فداکاری است. گل های گروه بندی شده آن علاوه بر اینکه یک گیاه گلدانی با نگهداری کم است، رنگ های زیبایی به آن اضافه می کند. فضای یوگا شما را به فضای تنفسی آرام تر و در عین حال رنگارنگ برای خود یا مشتریانتان تبدیل می کند.

10. پوتوس طلایی (Epipremnum Aureum)

آخرین اما نه کم اهمیت ترین در لیست 10 گیاه ایده آل برای استودیو یوگا، گلدن پوتوس است. با استفاده از این گیاه به راحتی می‌توانید فضا و آرامش خود را ارتقا دهید، که متحد تصفیه‌کننده هوای کم هزینه شما خواهد بود.

گلدن پوتوس به عنوان یک قهرمان تصفیه کننده هوا به حذف سمومی مانند فرمالدئید و بنزن از محیط کمک می کند. علاوه بر این، تعمیر و نگهداری کم است، در شرایط نوری مختلف رشد می کند و برای مبتدیان عالی است.

ویژگی هایی که گیاهانی عالی را در استودیو یوگا می سازند

هنگام انتخاب مناسب ترین و چشم نوازترین گیاهان برای رشد در استودیو یوگا باید به چند نکته فکر کنید. برای شروع، ابعاد و مساحت فضای شما. شما می توانید گیاهان ایده آل برای نیازهای خود را بدون توجه به اندازه استودیو خود پیدا کنید. اندازه ظروف باغبانی داخلی از فنجان های کوچک چای که روی میز یا قفسه قرار می گیرند تا بشکه های عظیمی که تمام گوشه اتاق را پر می کنند، متغیر است. گیاهانی که به حداقل نور نیاز دارند یا در زیر نورهای رشد ارزان به خوبی عمل می کنند را می توان در صورتی انتخاب کرد که استودیوی شما نور خورشید را کم یا بدون نور دریافت کند.

در مرحله دوم، شما باید سطح نگهداری و دسته های مراقبت از هر گیاه را در نظر بگیرید. کاشت گیاهان در استودیوی یوگا شما نیازی به باغبانی متخصص ندارد، اما بسیار مهم است که گیاهانی را انتخاب کنید که در شرایط آتلیه شما رشد کنند و بتوانید زمان و انرژی لازم را برای مراقبت از آنها اختصاص دهید. خوشبختانه، بسیاری از گیاهان - به ویژه انواع آبدار - با آبیاری و نظارت اندک خوب عمل می کنند. عطر و جذابیت زیبایی نیز یکی از ویژگی های مهمی است که باید هنگام خرید گیاهان برای استودیو یوگا در نظر بگیرید.

خواص معطر بسیاری از گیاهان، از جمله گل‌های آن‌ها، با افزایش خلق و خوی و فعالیت مغز تقویت‌کننده حافظه مرتبط است. حتی اگر یک استودیو یوگا باید فضایی آرام و آرامش بخش داشته باشد تا یک رایحه معطر قوی، بسیاری از گیاهان آپارتمانی گلدار می توانند عطر ملایم و دلپذیری را به فضا اضافه کنند.

در نهایت، یکی از حیاتی ترین ویژگی های گیاهان برای استودیو یوگا، ظرفیت قابل توجه آنها برای حذف سموم از هوا است، به همین دلیل است که بسیاری از گیاهان آپارتمانی محبوبیت پیدا کردند. از آنجایی که نفس کشیدن نقش مهمی در ژست های یوگا ایفا می کند، استودیو باید هوای تصفیه شده داشته باشد .

پس از اینکه تصمیم گرفتید چه گیاهانی را در استودیوی یوگا خود بگنجانید، در نظر داشته باشید که دیوارهای استودیوی یوگا ما می توانند فضایی آرام ایجاد کنند و به دانش آموزان شما انگیزه دهند تا قبل از شروع ورزش، آرامش خود را باز کنند. اطمینان حاصل کنید که استودیو تا جایی که می توانید احساس ارگانیک داشته باشد. هرچه گیاهان بیشتری را بگنجانید، بهتر است!

برگرفته از سایت گلخانه مقنی