به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «مجتبی جلالیان» در نشست کمیته داوری چهاردهمین جشنواره ملی تجلیل از خانه‌های بهداشت کارگری برتر، کارفرمایان سلامت محور و اعضای شورای هماهنگی خدمات بهداشتی به بیمه شدگان استانی و شهرستانی گفت: کارگران، ستون فقرات اقتصاد کشور هستند و نقش ویژه‌ای در پیشرفت همه جانبه کشور دارند.

وی در این نشست که با حضور اعضای کمیته ملی داوران چهاردهمین جشنواره ملی، متشکل از نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد، گفت: موضوع بهداشت و سلامت کارگر و محیط کار به عنوان یک اصل محوری در کنار توجه به معیشت، همواره مورد توجه سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان کشور است.

مدیرکل خدمات اجتماعی کارگران تأکید کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان تأمین اجتماعی ضمن بازنگری برنامه مشترک ارائه مراقبت‌های بهداشتی به بیمه شدگان، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی تحولی جدی را برای توسعه و تقویت شبکه ارائه خدمات بهداشتی و سلامت در بنگاه‌های تولیدی طراحی و اجرا کرده است.

جلالیان هدف از برگزاری این جشنواره را اعتبار بخشی و رتبه‌بندی کارفرمایان سلامت محور، خانه‌های بهداشت کارگری و اعضای شورای هماهنگی خدمات بهداشتی به بیمه شدگان استانی و شهرستانی، بسترسازی مسئولیت‌پذیری اجتماعی جامعه کارفرمایان کشور در حوزه سلامت و نیز شناسایی و معرفی الگو‌های برتر در حوزه بهداشت و سلامت جامعه کار و تولید را از جمله اهداف این جشنواره عنوان کرد.

مدیرکل خدمات اجتماعی کارگران تصریح کرد: پرونده‌های منتخبین ارسالی از سوی استان‌ها ۷۱ خانه بهداشت کارگری، ۲۵ کارفرمای سلامت محور زیر ۵۰ نفر شاغل و ۲۹ کارفرمای سلامت محور بالای ۵۰ نفر شاغل و پرونده‌های اعضای شورای هماهنگی استان ۲۸ و شهرستان ۳۳ مورد بوده است.

در نشست کمیته داوری همچنین، منتخبین نهایی کارفرمایان سلامت محور، خانه‌های بهداشت کارگری برتر و اعضای شورای هماهنگی خدمات بهداشتی بیمه شدگان استان‌ها و شهرستان‌ها توسط کمیته ملی داوری شورای مرکزی خدمات بهداشتی بیمه شدگان انتخاب شدند.

استفاده از تجهیزات ایمن، آموزش کارگران، ارتقای سلامت روانی، توزیع بسته‌های سلامت، منشور پاسخگویی، محیط کار ایمن، شرایط مناسب فیزیکی و محیطی کار، ارائه تسهیلات ورزشی به کارگران، ارائه سرویس‌های درمانی، مراقبت از سلامتی نیروی کار و.... از جمله شاخص‌های انتخاب منتخبین بوده است.