به گزارش اکونا پرس،

به نقل از ایسنا، عباسعلی کدخدایی در حاشیه مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت پیگیری حقوقی پرونده شهید سلیمانی، اظهار کرد: امروز چهارمین نشست را در حوزه پیگیری حقوقی پرونده حاج قاسم سلیمانی برگزار کردیم.

وی ادامه داد: در این جلسات علاوه بر اینکه کارهای کارشناسی را در کمیته پیگیری، دنبال کردیم، خوشبختانه به نتایج خوبی رسیدیم.

کدخدایی  گفت: با همکاری وزارت امور خارجه، همکاران در دادگستری تهران پرونده را از جهت داخلی در بعد حقوقی و کیفری پیگیر بودند که در بعد کیفری، کیفرخواست تقدیم دادگاه شد و دادگاه مشغول بررسی کیفرخواست است و ابلاغیه‌ها انجام شده است.

کدخدایی گفت: چون ابلاغیه‌ها نیازمند تشریفات است و  متهمین هم که خارجی هستند باید ابلاغیه‌ها از طریق قانونی انجام شود که بعد از این ابلاغ‌ها، دادگاه هم وارد رسیدگی خواهد شد و نتیجه را اعلام خواهیم کرد.

رییس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی در وزارت امور خارجه تصریح کرد:  بخش دوم نشست امروز ، بحث پیگیری پرونده در حوزه‌های  بین‌المللی بود. اگرچه پیگیری در نظام بین‌الملل تشریفات خاص خود را دارد و با کندی‌هایی همراه است ولی در این حوزه هم به نتایجی رسیده‌ایم.

کدخدایی افزود: آن چه باید از سوی قوه قضاییه به مقامات آمریکایی ابلاغ می شد، ابلاغ شده است و پیگیر هستیم تا مقدمات رسیدگی را که براساس کنوانسیون ۱۹۷۳ است، فراهم کنیم.

وی در مورد تفاهم نامه قضایی ایران و عراق در مورد پرونده شهید سلیمانی، گفت: از مقامات عراقی که با ما همراهی داشتند، تشکر می‌کنم، عراق هم از جهت شهدای عراقی و هم محل وقوع جرم ذی نفع هست، حمایت‌ها و همکاری‌های خوبی را داشتند و امیدواریم از این جهت به نتایج روشن‌تری برسیم.