به گزارش اکونا پرس،

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری گفت: جزایر سه گانه بوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ، جزء لاینفک و ابدی سرزمینی جمهوری اسلامی ایران هستند و هرگونه ادعا در این باره را دخالت در امور داخلی و قلمرو سرزمینی خود می‌دانیم و چنین ادعا‌هایی را از جانب هر طرفی مطرح شود محکوم می‌کنیم.

آقای ناصر کنعانی در نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره واکنش‌ها به بیانیه مشترک شورای همکاری خلیج فارس و رئیس جمهور چین؛ برغم روابط راهبردی تهران - پکن و برنامه وزارت امور خارجه برای جلوگیری از تکرار چنین فضایی در روابط دوجانبه گفت: هرگونه اتهامات بی اساس در بیانیه پایانی اجلاس چهل و سوم شورای همکاری خلیج فارس با حضور مقام چینی را محکوم می‌کنیم.

وی افزود: ما از این که عده‌ای در منطقه با نادیده گرفتن پایبندی کامل جمهوری اسلامی ایران به برجام و قوانین بین المللی درباره مواضع و اقدامات کشورمان نکاتی را در این بیانیه مطرح کردند بار دیگر این مواضع را مردود اعلام می‌کنیم.

آقای کنعانی با اشاره به مسائل منطقه گفت: جمهوری اسلامی ایران به امنیت درون زای منطقه‌ای، مبتنی بر رعایت هنجار‌های بین المللی و دخالت نکردن دیگر طرف‌ها در امور داخلی منطقه تاکید می‌کنیم.

وی همچنین درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها تاکید کرد: مذاکرات رفع تحریم‌های غیرقانونی، منحصر به موضوع هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران است که طرف‌های مذاکره کننده هم طرف‌های شناخته شده‌ای هستند و ما ادامه همان مسیر را قابل قبول می‌دانیم و آمادگی داریم که همان مسیر را ادامه دهیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: آن چه مربوط به جمهوری اسلامی ایران است ما درباره موضوعات منطقه‌ای، سیاست همسایگی مبتنی بر همکاری در چارچوب منافع و اصول مشترک پایبندیم و از هرگونه ابتکار در این باره حمایت می‌کنیم.

آقای کنعانی بار دیگر تاکید کرد: ما دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران را محکوم می‌کنیم و هیچ ادعایی درباره تمامیت ارضی و سرزمینی کشورمان را نمی‌پذیریم و به هیچ طرفی اجازه دخالت در امور داخلی و اظهار نظر درباره تمامیت ارضی و سرزمینی خودمان را نخواهیم داد.