به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۸؛ میلاد علی‌نیا معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه با اشاره به جلسه هماهنگی و نشست هم‌اندیشی با مدیران سرای محلات سیزده‌گانه گفت: توسعه زیرساخت‌های مشارکتی در محلات، زمینه‌ساز پیشبرد مأموریت‌های اجتماعی و فرهنگی است و فعالیت‌ آموزشی سرای محلات نیز ترویج جنبه‌های فرهنگی، هنری، تفریحی، ورزشی و دینی را به‌دنبال دارد.

در این راستا معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه۸ در سال جدید استفاده از این پتانسیل محله‌ای را برای یکپارچه‌سازی برنامه‌های اجرایی سراهای ۱۳گانه نواحی در دستور کار خود دارد. علی‌نیا افزود: هم‌اکنون تعداد ۳ سرا در محلات ناحیه یک، ۴ سرا در محلات ناحیه دو و ۶ ساختمان در ناحیه سه برنامه‌های آموزشی و فرهنگی را به شهروندان ارائه می‌دهند که به همت ستاد راهبری محلات در تدوین برنامه سال جاری، پیشنهاد اجرای برنامه‌ها به صورت یکپارچه در یکی از بوستان‌های شاخص در سطح نواحی ارائه شد. وی در ادامه از بررسی فعالیت خانه‌های ورزش در سراها و احصاء میدانی چالش‌های عمرانی در ساختمان‌ها خبر داد و تصریح کرد: در بازدیدهایی که به صورت مستمر در سطح محلات انجام می‌شود، نیازسنجی ساختمان‌ها با حضور مدیر مجموعه‌ها انجام می‌گیرد که در این راستا سال گذشته بازسازی کامل ساختمان شماره یک وحیدیه نیز انجام گرفت.

براساس گزارش معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه در این نشست، موضوعات فعالیت خانه‌های ورزش، ظرفیت‌های آموزشی و فرهنگی سراها با همکاری خانه‌های دوام و ایمنی، نگهداشت ساختمان‌ها، برنامه‌های خانه‌های کودک و... بحث و تبادل‌نظر، و برنامه‌های سال ۱۴۰۳ نیز تدوین شد.