به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران، سلیمه رودکی معاون امور اجتماعی و فرهنگی اظهار داشت: با توجه به اینکه ارائه خدمات سلامت محور برای شهروندان و کانون های هفت گانه از  اهمیت خاصی برخوردار است، بدین منظور جهت ارائه خدمات بیشتر به شهروندان و حساس سازی موضوع سلامت به صورت چهره به چهره، ایستگاه های سلامت در سطح محلات نواحی ده گانه با همکاری ستاد مدیریت بحران در محلات پرتردد نواحی تشکیل شد. 

وی افزود: در راستای این برنامه خدماتی همچون غربالگری قند و فشارخون، مشاوره های روانشناسی، تغذیه، پزشکی و ... در 10 گذر سلامت در نواحی دهگانه انجام و بروشور و کتابچه های سلامت محور بین حاضرین توزیع شد.

رودکی تصریح کرد: گذر سلامت با همکاری ستاد مدیریت بحران و با  برپایی چادر در محلات و مکانهای پرتردد شامل بوستان ها، میادین میوه و تره بار، مقابل ایستگاه های مترو، سراهای محلات و... راه اندازی شد.

او گفت: این برنامه با استقبال بی‌نظیر شهروندان و کانون های سلامت محور همراه بود و مراجعین با بیماری های ناشی از قند خون، فشار خون و روش های خود مراقبتی و پیش‌گیری از بیماری آشنا شدند و برخی از شهروندان پیشنهاد استقرار دایمی این گذرها را داشتند.