به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 13، محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه گفت : خرداد ماه در حافظه تاریخی انقلاب اسلامی و ملت ایران با نام پرفروغ حضرت امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، پیوند خورده است که در این راستا چهاردهم و پانزدهم این ماه در هر سال، با استفاده از توان و ظرفیت دستگاه ها از جمله شهرداری تهران به زائران خدمت رسانی می شود

وی افزود : پیرو دستور العمل ابلاغی ارتحال امام خمینی(ره) در سال 1403، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه اقدام به برپایی موکب پذیرایی و چایخانه هیات محبان الرضا(ع) با اقلام پذیرائی در پهنه شرق حرم مطهر در پردیس امام قدس کرده است.

 بازخوانی و اجرای سرود های حماسی با موضوع انقلاب اسلامی در میادین و اماکن پر تردد منطقه 13 

 علی اصغر ژولیده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه گفت: چهاردهم و پانزدهم این ماه در هر سال، فرصت شایسته و درخوری برای بازخوانی چرایی نهضت اسلامی و دستاوردها و پیامدهای آن برای ایران مقتدر و بلکه امت اسلامی و آزادیخواهان و حق‌طلبان عالم فراهم می‌سازد که در این راستا، اداره فرهنگی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 13 همسو با سایر مناطق و بر اساس دستور العمل اجرایی پاسداشت سی و پنجمین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) ، ویژه برنامه های مختلفی را در محدوده منطقه برگزار می کند. 

وی به برپایی نمایشگاه عکس در سرای محلات اشاره کرد و افزود:در این نمایشگاه ها، تصاویر برگزیده با موضوعاتی از قبیل بزرگداشت ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) ، شهدای انقلاب، شهدای خدمت و قیام خونین 15 خرداد در نواحی و محلات به معرض نمایش در می آید. 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 13 اظهار داشت : مراسم ویژه بزرگداشت و نشست های گفتمانی در خصوص معرفی و تبیین نقش حضرت امام خمینی(ره) در مردم سالاری دینی و قیام 15 خرداد در مساجد، پایگاه بسیج و سرای محلات برگزار می شود. 

به گفته وی ، هویت بخشی و فضاسازی محیطی ، تقدیر و تکریم از خانواده شهدا، مسابقات فرهنگی و هنری ، تولید محتوا و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی ، هنری و اجتماعی در بستر فضای مجازی ، مراسم شب شعر و عصر خاطره با حضور راویان و شاعران، و اجرای برنامه های جذاب ، فاخر و هنرمندانه از دیگر برنامه های منطقه است که با مشارکت محات و نیرو های مردمی اجرایی می شود.

نصب پرچم های عزاداری در منطقه ۱۳ به مناسبت ارتحال امام (ره) و سالروز قیام 15 خرداد

مهدی رضائی مالیدره ، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اشاره به تمهیدات منطقه برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم گفت: در حال حاضر ۳ تخته ابر پرچم مشکی ، ۴۰۰ پرچم پایه کوتاه مشکی ، ۲ تخته نما پرچم در معابر و پل‌های غیر همسطح شهر نصب شده و حال و هوای فضای عمومی شهر و مراکز عمومی متناسب با ایام ارتحال بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی مناسب سازی شده است.

وی افزود : معابر و گذرگاههای اصلی منطقه همزمان با فرا رسیدن سالروز رحلت جانگداز رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) سیاهپوش شد که این عملیات توسط اداره زیباسازی منطقه ۱۳ به طول ۱۴۰۰۰ هزار متر اجرائی شده است. 

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 13 اظهار داشت: همچنین، بیش از 35 سازه و فضای تبلیغاتی منطقه13 برای اکران محتوای سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اختصاص یافت.