به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 4، سیدمحمد قاضی میرسعید در این رابطه گفت: روز جهانی محیط زیست به عنوان یک رویداد جهانی، امکان ایجاد تغییرات مهمی در رفتارها و عادات جامعه را فراهم می‌کند. این رویداد می‌تواند به عنوان یک فرصت برای آگاه سازی جامعه جهانی از چالش‌های محیط زیست و اهمیت حفاظت از محیط زیست عمل کند.

وی افزود: هدف اصلی روز جهانی محیط زیست افزایش آگاهی و شناخت درباره مسائل محیط زیست است تا همه بتوانند تعهد به حفاظت از محیط زیست را بپذیرند و اقدامات عملی در راستای حفاظت و بهبود محیط زیست را انجام دهند.

معاون شهردار منطقه 4 عنوان کرد: در این راستا اداره محیط زیست شهرداری منطقه 4 برای این هفته برنامه های مختلفی را در نظر گرفته است که می توان به برگزاری کارگاه آموزشی در سراهای محلات با محوریت موضوعات محیط زیستی برای گروه مخاطبین عام با اولویت فعالین و کانون های محیط زیست محلات در سراهای محلات و پاکسازی فیلتر سیگار از بوستان های منتخب و تهیه کیسه های پلاستیکی و جمع آوری فیلتر سیگار اشاره کرد.

وی به  برگزاری جشنواره کوچک مقیاس محیط زیست ویژه کودکان و نوجوانان شامل جشنواره عروسک تن پوش، موسیقی شادمانه، اجرای نمایش عروسکی، اجرای مسابقه، اهدای هدایای برندگان مسابقه در سرای محلات و  برپایی تور تفریحی با موضوع محیط زیست ویژه کانون های محیط زیست محلات و تور تفریحی با سرویس ایاب و ذهاب و پذیرایی در بوستان حدیدچی در روزهای آتی اشاره کرد.

قاضی میرسعید در ادامه افزود: برگزاری مسابقات ویژه گروه سنی کودکان و نوجوانان  و مسابقه خاطره نویسی و نقاشی در سرای محلات منتخب نیز از دیگر برنامه های در پیش رو در این هفته خواهد بود.