به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، محمد هادی علی احمدی، شهردارمنطقه، تخلیه غیرمجاز ضایعات ساختمانی در محدوده حریم را از مهمترین دغدغه های مدیریت شهری دانست و افزود: خدمات رسانی به محدوده حریم و روستاها از سوی مدیریت شهری با هدف انسان دوستانه و تعامل با دیگر نهادها انجام می شود که در این راستا، به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست، اداره حریم شهرداری منطقه۱۳ با همکاری سازمان محیط زیست شهر تهران و استفاده از ظرفیت مشارکت شهروندان اقدام به ساماندهی و جمع آوری پسماند، خاک و نخاله های محدوده حریم منطقه کرد. 

وی افزود: این اقدام، طی دو روز متوالی از طریق خاکبرداری با استفاده از ماشین آلاتی از قبیل کامیون و بابکت و همچنین پاکسازی محیطی با مشارکت شهروندان در طول مسیر کانال سرخه حصار به طول یک کیلومتر انجام شده است . 

شهردار منطقه۱۳ اظهار داشت: طی عملیات مذکور حدود چهار تن خاک و نخاله جمع آوری و به مکان های مشخص شده و به بیرون از شهر منتقل شد. 

وی هدف از اجرای این طرح را پاکسازی مسیر و معابر حریم از ضایعات خاک و نخاله، بهسازی مسیرها و ایجاد منظری زیبا و مناسب برای شهروندان عنوان کرد. 

شهردار منطقه۱۳  با بیان اینکه یکی از مهمترین معضلات حریم شهری ریختن نخاله های ساختمانی است و این رفتار نادرست از یک طرف طبیعت و مسیر جاده ها را نازیبا می کند و از طرفی مشکلاتی را برای شهروندان به وجود می آورد یادآور شد : برپایی مانورهای  محیط زیستی ، بازدید های میدانی و نظارت مستمر کارشناسان از اقداماتی است که برای مدیریت تخلیه های غیرمجاز و حفظ زیبایی سیمای عمومی حاشیه شهر انجام می شود و این اقدامات یک نگاه بازدارندگی برای افراد متخلف و حذف محیط های نازیبا از محدوده را دارد.