به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 19، مجید دست مرد با اشاره به اهتمام ویژه منطقه برای استفاده از این فرصت افزود: برای اجرایی شدن بند (11) تبصره 3 مصوبه بودجه سال 1403 شهرداری تهران (بند ت تبصره6 قانون بودجه 1402 کل کشور) پس از ابلاغ دستورالعمل در گام نخست پالایش و بررسی پرونده های دارای آرای ماده صد  انجام که طی آن 145 پرونده مشمول بند (11) شناسایی شد.

وی ادامه داد: پس از شناسایی این املاک در نواحی یک، دو و سه  تا کنون 40 نفر از مالکان مراجعه  کردند که 33 پرونده به دلیل عدم رعایت اصول سه گانه (فنی، بهداشتی و استحکام بنا) و یا عدم احراز مالکیت مالک، تایید نشدند و یک پرونده نیز ضمن تعهد در روند درخواست پروانه تخریب و نوسازی  است.

 ضمن اینکه سایر پرونده ها با طرح و بررسی در شورای معماری و شهرسازی مورد تایید قرار گرفت که هم اکنون در حال طی کردن فرآیند اداری و اخذ مدارک تکمیلی به منظور چاپ فیش عوارض است.

دست مرد بیان کرد: در گام دوم، موضوع به مالکین و ذینفعان املاکی که مشمول این ماده قانون می شوند با اطلاع رسانی به وسیله ی نصب بنر در معابر، دعوت از مالکین به وسیله ابلاغ اخطاریه و پخش اطلاعیه و همچنین برگزاری جلسات توجیهی انجام  شده است.

معاون شهرسازی و معماری عدم رعایت اصول سه گانه، عدم احراز مالکیت، عدم مشارکت شهروند، تجاوز به معابر عمومی و املاک مجاور و احداث بنا در فضای سبز را از دلایل عدم تایید مطابق بند (11) برشمرد.

این مسئول افزود: تمام مالکان و ذینفعانی که املاک آن ها دارای رأی تخریب است، می توانند از این فرصت فراهم شده تا پایان شهریور ماه سال 1403 برای تعیین تکلیف وضعیت ملک خوداستفاده کنند.