به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از مدیریت روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران، با توجه به آمار  مجروحان و مصدومان در تصادفات درون شهری که ناشی از عدم رعایت ایمنی در عبور و مرور می‌باشد، معاونت توسعه حمل و نقل پاک و آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران در راستای اهداف و مأموریت‌های خود اقدام‌ به برگزاری سلسله وبینارهای تخصصی در رابطه با ایمنی در ترافیک، ایمنی در عبور و مرور، ارتقای فرهنگ ترافیک، اصلاح رفتار ترافیکی و ... با همکاری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران کرده است. آموزش ترافیک دامنه وسیعی از آموزش‌های فردی و جمعی را در بر می‌گیرد بر اساس این گزارش یکی از زیرساخت‌های اصلی در رفع مشکلات و معضلات ترافیکی در کلانشهرها آموزش، به خصوص آموزش "فرهنگ ترافیک به کودکان" است. در واقع یکی از اساسی‌ترین مباحث مربوط به فرهنگ‌سازی در افزایش توجه و احترام به مقررات و قوانین ترافیکی در شهرها می‌باشد. 

 یکی دیگر از مهمترین مباحث ترافیکی بخش آموزش "عبور و مرور ایمن به شهروندان" است که در این مورد نیز آموزش فرهنگ ترافیک و رفتارهای صحیح ترافیکی به کودکان"موثرترین و مطمئن‌ترین راهکار است زیرا متضمن درک و اجرای درست کاربران، از قوانین و مقررات ترافیکی است. در همین راستا وبینار تخصصی با موضوع "ایمنی تردد کودکان در شهر"، با  سخنرانی نوید سعیدی رضوانی؛ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در روز یکشنبه ۱۷ تیر ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۲:۰۰ برگزار می شود. 

گفتنی است این پنل آموزشی با حضورآقای ولی نجاتی مسگری معاون توسعه حمل و نقل پاک و آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک  شهر تهران، خانم روژین شاهین طبع رئیس اداره ایمنی و تدوین ضوابط اداره کل مهندسی و ایمنی ترافیک، آقای حسن خاکسار عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال و آقای پیام معینی مدیرگروه مطالعات حمل و نقل و ترافیک مرکز مطالعات به عنوان دبیر پنل برگزار می شود.

 لازم به توضیح است متخصصین، کارشناسان و همکاران گرامی می تواننداز طریق این لینک به آدرس: