به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران، سلیمه رودکی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری این منطقه گفت : مراسم عزاداری حسینی امسال در قالب برنامه ریزی های فرهنگی و با موضوع «تبیین و پیاده سازی فرهنگ حسینی در سبک زندگی شهروندان» و با شعار محوری «آزادگان عالم در خیمه حسین اند» برگزار می شود.

 وی افزود : این فعالیت ها در قالب حمایت و مشارکت در برنامه های ملی و محوری همانند همایش سه ساله های حسینی و روز حضرت علی اکبر (ع)، برپایی خیمه گاه محبان الرضا (ع) در میدان تجریش در دهه اول محرم، حمایت از هیئات، مواکب و مشارکت با آن ها در تجمعات روز تاسوعا و عاشورا، حمایت، راه اندازی و پشتیبانی از دسته های عزاداری در دهه اول محرم، برپایی چایخانه محبان الرضا (ع) در میادین بزرگ و اصلی سطح منطقه و تولید محتوا، برپایی روضه های خانگی و ... در محلات ۲۷ گانه  به اجرا می رسد.

رودکی ضمن اعلام اقدامات اجرایی گفت :  در آستانه فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) آیین سیاهپوشان و اعلام عزای حسینی با حضور پیر غلامان شمیرانات، عزاداران، دوستداران اهل بیت (ع) با مشارکت اداره فرهنگی، شهرداری ناحیه ۸ ،خانه مداحان، قاریان و شعرای آئینی شهرستان شمیرانات  در آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) برگزار شد. 

وی گفت: این مراسم با اجرای مداحی، مرثیه سرایی، شعرخوانی پیر غلامان و اهدای شال عزای حسینی به پیر غلامان و عزاداران همراه بود.

گفتنی است برنامه های فرهنگی، اجتماعی  از اول ماه محرم تا آخر ماه صفر  در سطح منطقه یک اجرا می شود.