به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ "احمد بهشتی" در این باره گفت: هدف از اجرای این برنامه نخست تربیت و پرورش نوجوانان عاشورایی و رقابت معنوی آنان در موضوعات مختلف مربوط به آیین و رسوم ایام محرم، شیوه سوگواری‌ها و عزاداری‌ها و در یک‌کلام نشان دادن میزان محبت و ارادت قلبی نوجوانان ایران‌ زمین به اهل‌ بیت عصمت و طهارت (ع) به‌ ویژه حضرت سیدالشهدا (ع) به جهانیان است و دوم ایجاد فرصت مناسب برای شناسایی، کشف و حمایت از استعداد‌های فرهنگی و هنری این اقشار در زمینه‌های مختلف است.

وی ادامه داد: در این سوگواره رقابتی جذاب بین نوجوانان دختر و پسر ده تا هجده سال در رشته‌های متنوع برگزار خواهد شد، رشته‌هایی که نوجوانان شهر در این سوگواره می‌توانند با هم رقابت کنند شامل ابتهال خوانی، مقتل‌خوانی، چهارپایه‌خوانی، مرثیه‌خوانی، روضه‌خوانی، شور، نوحه‌خوانی، زمینه، تعزیه و شبیه‌خوانی، پرده‌خوانی، اجرای روایت واقعه نوا‌های ماندگار، شعر و سرود آئینی و تولیدات ویژه خادم الرضا (ع) است.

سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲۱ تهران تصریح کرد: همچنین در این برنامه، رقابت در رشته‌های هنری دیگری مانند عکاسی با موبایل، کمیک استریپ، نقاشی، نقاشی دیجیتال، تایپوگرافی، طراحی لباس و طراحی با هوش مصنوعی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد؛ با توجه به ظرفیت و استعداد موجود در منطقه علاوه بر برگزاری مسابقات در سوگواره تکیه ملت، بخش‌هایی نظیر استعداد‌یابی، روضه خانوادگی، موکب‌های پذیرایی، نمایشگاه محصولات کودک و نوجوان، غرفه آموزش، نمایش عروسکی، رادیو نمایش و کنسرت نمایش ارکستر سمفونیک نیز برای بهره‌مندی مخاطبان آماده‌سازی شده است.

لازم به ذکر است؛ سوگواره هنری آئینی "تکیه ملت" به همت جشنواره مردمی آرمان از ١٣ تا ٢٦ مرداد‌ ماه از ساعت ۱۷ در محل ورزشگاه شهید شیرودی تهران برگزار می‌شود، نوجوانان علاقه‌مندان به حضور در این جشنواره می‌توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره مردمی آرمان به نشانی https: //www.armanjashnvareh. com مراجعه کنند.