به گزارش اکونا پرس،

وحید رضا انارکی محمدی ، شهردار منطقه ۱۲ تهران ضمن تبریک روز خبرنگار و تسلیت ایام عزاداری پیش رو گفت:جغرافیای منطقه به علت خاص بودن با دیگر مناطق شهرتهران قابل مقایسه نیست . پیدایش شهر تهران از منطقه ۱۲ و از محله امامزاده یحیی می باشد  و با یکهزار و ششصد هکتار مساحت این منطقه بیشتر از بقیه مناطق تاثیر گذار است ، جمعیت شناور وثابت این منطقه بیش از ده برابر سایر مناطق است .در سنوات گذشته مدیران نگاه ویژه ای داشتند ولی باید پذیرفت که بافت تاریخی و بافت فرسوده و هم پوشانی هردو و جمعیت این منطقه دلیل عقب ماندگی این منطقه است .معابر و بزرگراه های این منطقه به واسطه محدودیت هایی که متولیان و ذینفعان ایجادکرده اند؛ باعث شده مردم وضعیت مناسبی نداشته باشند.

 وی ادامه داد: من خودم به شخصه  هر کاری غیر از کار اجرایی را در شهرداری ظلم نسبت به خودمان و مردم می دانم و اجازه نمی دهم هیچ خللی  ،تاثیر بر کارمدیریت شهری ومردمی بگذارد .

وی در حوزه فنی و عمرانی این منطقه گفت: با همکاری آقای عرفانیان نسبت به افزایش تورم کارهای مثبتی در حوزه فنی و عمرانی داشتیم و خواهیم داشت وحجم کار در حوزه فنی و عمرانی منطقه ما نسبت به سال گذشته منفاوت بوده است ؛ مردم هم به نسبت رضایت داشته اند. در هر سطحی ارتباط وجود دارد و با کم کردن فاصله با مردم میتوان عملکرد بهتر و بهترین خروجی را دریافت کرد. در سال ۱۴۰۱ مجموع هزینه های پروژه های عمرانی ۲۲۲ میلیاردتومان ؛ سال گذشته  ۳۰۵ میلیارد تومان  و امسال بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی تعریف و هزینه شده است.  

انارکی در مورد آسفالت ریزی در منطقه ۱۲  گفت:  به صورت خاص روکش مکانیزه آسفالت و آسفالت فینیشری را در خیابان های اصلی داشتیم ، سال گذشته آسفالت ریزی  اتوبان شهید محلاتی  و امسال آسفالت ریزی خیابان های ۱۷ شهریور،خیابان خیام، خیابان کفائی امانی و ... به صورت کامل انجام شده و خیابان مولوی در حال آسفالت ریزی است. در سال ۱۴۰۱ در مجموع  ۲۵هزار تن آسفالت در جغرافیای ۱۶۰۰ هکتاری منطقه ۱۲ ، سال گذشته ۴۵ هزار تن و امسال تا به امروز به اندازه سال ۱۴۰۱ آسفالت ریزی انجام شده است ومن  امیدوارم تا پایان سال بالای۵۰ هزار تن آسفالت ریزی داشته باشیم.

شهردار منطقه ۱۲ گفت: جمع آوری نهر و تبدیل نهر به کانیو را با اینکه مردم خیلی همکاری  نمی کنند ، در منطقه  و در خیابان ها انجام شده که رضایت مندی خوبی داشته ایم‌.

وی ادامه داد: در محور خیابان فردوسی تفاوت قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته است . خیابان های سعدی ، بهارستان ، فردوسی  و همچنین خیابان شوش در بحث ترافیکی ،زیباسازی و عمرانی اتفاق خوبی رقم خورده  و همچنین دارای روشنایی قابل ملاحظه ای شده است.

انارکی محمدی افزود: درمورد ابنیه ها در محله امامزاده یحیی مجموعه ورزشی که چندین سال  ناتمام مانده بوداز مهرماه سال گذشته شروع به تکمیل پروژه کردیم که تاکنون  ۷۰ درصد پروژه اولین مجموعه ورزشی در امامزاده یحیی پیشرفت داشته است.

وی  گفت : یکی از چالش های شهرداری و شهر تهران ، موضوع بازار و دست فروشان و بساطیان بوده  که برای اولین بار در ایام پایانی سال با ساماندهی و نظارت ، یک فضایی برای دستفروشان آماده شد که تقریبا این معضل  برطرف شد..

شهردار منطقه ۱۲ درانتها افزود: با  ارایه این گزارش به صورت حداقل امیدوارم اقدامات موثرتر و بهتری برای شهروندان انجام داده و کیفیت زندگی در منطقه ۱۲  متناسب با اصالت و قدمت این منطقه و شهروندان اصیل و نجیب این منطقه شود.

d54395c5-bf24-410a-bd4a-9ee01c12b698

dbc572ee-d1e3-4065-9f3b-90213689b2ab