به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، "علی اصغر کمالی زاده" ضمن تسلیت مجدد ایام اربعین حسینی گفت: پیاده‌روی اربعین به عنوان یکی از قدرتمندترین نمادهای همبستگی میان شیعیان از بزرگ‌ترین اجتماعات مسالمت‌آمیز جهان خوانده می شود که در سال های اخیر به بزرگ‌ترین پیاده‌روی (پیمایش) و گردهمایی عمومی سالانه در جهان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: شور و شوق عاشقان حسین(ع) از مسلمان و غیرمسلمان در سراسر جهان در پیاده روی از مسیرهای منتهی به کربلا برای زیارت و جمع شدن همه عشاق حسینی در چهلمین روز به شهادت رسیدن ابا عبدالله الحسین (ع) خود داستانی است که بر زبان جهانیان زمزمه می شود.

کمالی زاده گفت: در این راستا خدمت رسانی مدیریت شهری این منطقه در مرز خسروی یکی از افتخاراتی است که امسال نیز شامل حال منطقه ۴ شد و با اقدامات مختلفی در خدمت زوار مولایمان بودیم.

وی با اشاره به جزییات این عملیات در مرز خسروی گفت:۱۰۰ کارگر خدمات شهری این منطقه با انجام رفت و روب، جمع آوری زباله، خاک، نخاله، لجن و ... قدمگاه زائران حسینی را نظافت کرده و با کمک سه دستگاه خودرو فان، یک دستگاه خودرو خاور روباز و دو دستگاه سواری پژو، دو دستگاه خودرو وانت پیکاپ و تجهیزات ملزوم عملکردی، لباس ها و تجهیزات کارگری، مخازن ۱۲۰ لیتری، کیسه های زباله و ... به صورت شبانه روزی این مهم را برعهده داشتند.

شهردار منطقه ۴ در ادامه از تقدیر و تشکر دبیر ستاد اربعین حسینی و نماینده عقیدتی، سیاسی فرماندهی مرزبانی استان کرمانشاه مرز خسروی از پرسنل خادم شهرداری منطقه ۴ خبر داد.

کمالی زاده همچنین از برگزاری مراسم جاماندگان اربعین حسینی در پایتخت خبر داد و گفت: در مراسم نهمین آیین پیاده روی جاماندگان حسینی این منطقه با مشارک فرهنگسراهای سلامت و اشراق و برپایی موکب فرهنگی- هنری – سلامت و پذیرایی جاماندگان در خیابان هفدهم شهریور پذیرای عزاداران حسینی بود.

شهردار منطقه ۴ در ادامه به ارائه خدمات ترافیکی در مراسم جاماندگانی حسینی اشاره کرد و گفت: سرویس رسانی خودروهای ون منطقه ۴ در پایانه مترو جوانمرد قصاب و استقرار ۱۰ دستگاه اتوبوس در مسیر شهید کریمی به شرق گوشه از این خدمات رسانی ها بود.

وی از برپایی آیین سنتی عزاداری حسینی در محلات منطقه ۴ نیز خبر داد و گفت: به همت اداره گردشگری و مشارکت سراهای محلات مراسم تعزیه خوانی، دمام زنی و چهارپایه خوانی در بوستان های شاخص منطقه نیز اجرایی شد.

کمالی زاده با اشاره به فضاسازی گسترده معابر منطقه ۴ در دهه پایانی ماه صفر اشاره کرد و گفت: در اقدامی مسنجم و گسترده ۳۰ سازه تبلیغاتی پرتابل، ۱۵۰ بنر پلاکاردی و ۴۵۰ پرچم سیاه در سطح منطقه اکران شد.

مدیریت شهری منطقه ۴ خدمت رسانی در عزاداری امام سوم شیعیان را افتخاری در راه عشق به خاندان اهل بیت (ع) نام برد و گفت: امیدواریم خداوند و صاحبان این روز بزرگ اینگونه خدمتگزاری ها را از ما قبول کرده و ما را در زمره زائران خود قبول فرمایند.