به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۶ تهران؛ سیدمرتضی روحانی، درمقدمه از جایگاه دختر دردین مبین اسلام و احادیث، سوره‌ها و روایات مربوط به این موضوع صحبت کرد و گفت: احترام به دختر همواره به عنوان یک ویژگی انسانی در اسلام و قرآن مورد توجه قرار داشته، درصورتی که درعصر جاهلیت، اعراب آن زمان دختران معصوم و بی‌گناه خویش را زنده به گور می‌کردند و خداوند متعال درآیات ۸ تا ۴۱ سوره تکویر رفتار زشت اعراب جاهلی را به شدت محکوم کرد. همچنین خداوند عالمیان درآیات ۵۳ و ۶۳ سوره آل عمران آن چنان برای دختر ارزش و اهمیت قایل می‌شود که خود در نام‌گذاری وی دخالت می‌کند و نامش را مریم می‌گذارد.

روحانی، شهردار قطعه ششم پایتخت درادامه درباره جشنواره« دختر و بابا» به ابتکار معاونت اجتماعی و فرهنگی و اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران، گفت: با توجه به اهمیت حوزه دختران و کنش‌گری ویژه در این مخاطب نسبت به دهه‌های گذشته و وجود نظام مسائل مختلف و متعدد در نسل دهه هشتادی و نودی، نظر به ظرفیت ویژه متمرکز شده در میان دختران به عنوان زنان و مادرن آینده، دبیرخانه راهبری دختر و بابا شهر تهران به عنوان یکی ازکانون‌های کنشگری درمیان دختران و خانواده شهر تهران با در نظر گرفتن ظرفیت‌های مختلف در جهت هویت بخشی، مهارت افزایی، الگوسازی، شبکه‌سازی، جریان‌سازی، گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی و توانمندسازی خانواده و دختران و با حضور دختران و پدران پایتخت کار خود را شروع کرده است.

مهدی بصیری، معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۶ تهران برپایی جشنواره«دختر و بابا» را فرصت مناسبی برای نشان دادن جایگاه دختران درنهاد خانواده و اجتماع، بروز استعداد‌ها و توانمندی‌ها و ارتقاء شخصیت و روحیه کنش‌گری آنان بر شمرد و اضافه کرد:

این جشنواره از واژه « اُمّ اَبیها» کنیه حضرت فاطمه(س)، به‌معنای «مادرِ پدر خویش» که بنابر روایات، پیامبر(ص)، دخترش را‌ام ابی‌ها می‌خوانده است، الگو‌سازی شده است. جشنواره دختر و بابا لایه‌های رفتاری و شناختی را در خانواده و جامعه بارویکرد عالمانه مبتنی بر آموزه‌های ملی و دینی درحوزه‌های متنوع و به صورت تأثیرگذار درقالب‌های مفرح و جذاب ارائه خواهد کرد.

بصیری، خاطرنشان کرد: بخش‌های راهبری جشنواره دختر و بابا شهر تهران شامل «دختر و بابا و خانواده»، «دختر و بابا و هویت»، «دختر وبابا و مهارت» و آخر «دختر و بابا و کنش‌گری اجتماعی» است. البته بخش‌های اجرایی این دبیرخانه شامل تشکیل هئیت‌اندیشه ورز جهت تولید محتوا و راهبری جشنواره، واحد رسانه تعین لگو مثل گرافیک؛ هشتک، مستند‌سازی، ایجاد سایت و...... واحد تولید شامل موشن‌گرافی، تولید تیزر‌ها و واحد آموزش نیز به مقوله طراحی بسته‌های آموزشی بروشور‌ها و وبینار‌ها اختصاص دارد.

معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۶ تهران درپایان درباره اهداف پیش‌بینی شده درجشنواره «دختر و بابا» توضیح داد:

ایجاد سرمایه اجتماعی دختران درشادابی و امنیت جامعه ( دختران خیِّر)، جریان‌سازی فرهنگی و اجتماعی جهت تحکیم روابط خانوادگی پدری و دختری، ارتقاء کیفیت سبک زندگی و الگوسازی پدری و دختری برای خانواده ایرانی، ایجاد مشارکت و کنش‌گری کودکان و خانواده‌ها در موضوعات اجتماعی و فرهنگی، ارتقاء دانش فردی و سطح زندگی فردی مخاطب و فراهم آوردن محیطی با بهره وری بالاتر، ایجاد فرصت مناسب برای بهینه‌سازی اوقات فراغت سالم و مفید ویژه دختران و پدران شهر از جمله مواردی است که در این جشنواره دنبال می‌شود.

شایان ذکر است؛ دبیرخانه جشنواره «دختر و بابا» از اول مهر شروع به عضو‌گیری و ثبت نام از دختران و بابا‌های مهربان شهر تهران خواهد کرد تا مقدمات اجرای این جشنواره در آبان ماه به مدت ۱۰ روز در پارک لاله فراهم گردد.