به گزارش اکونا پرس،

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت:وظیفه ما احداث و ساخت ابنیه در سطح معاونت و بالاتر از امور مناطق شهری است و ما بازوی اجرایی برای مجموعه معاونت عمرانی و شهرداری تهران هستیم.

حق لطفی باعنوان اینکه در سال ۱۴۰۲ نگهداری پل‌های مکانیزه به سازمان عمران مناطق سپرده شد ،ادامه داد:در سطح شهر تهران ۸۰۰ پل عابر پیاده است و حدود ۱۱۰ پل مکانیزه وجوددارد که در سال های گذشته توسط سارمان زیباسازی و سازمان ترافیک ساخته و بهره‌برداری شده است. هر پل دارای ۴ بازو یا یونیت است که در کل ۴۴۸ یونیت در پل‌های مکانیز نصب شده است، عمده این پل ها توسط سرمایه گذارانی که با سازمان زیباسازی به ازای نصب تبلیغات بر روی عرشه پل قرارداد داشتند مجهزشده وبه همین دلیل ما حدود ۲۰ برند پله برقی داشتیم . در حال حاضر یکی از معضلات ما تنوع برند هاست که گاها اینها یا خدمات پس از فروش در ایران ندارند و یا شرکت منحل شده است و قابل سرویس نیستند.

وی گفت: دونوع پله برقی داریم ،یک نوع پله‌برقی‌هایی هستند که فضای خارج از محوطه هستند و دومین نوع پله‌برقی  که عوامل جوی بر روی آن تأثیر نداشته و در مکانی سرپوشیده باشد که به آن «این دور» می‌گویند بر همین اساس در سطح شهر عمده پل‌ها کاور دارند وما متاسفانه نمیتوانیم صد در صد این پله ها را کاور کنیم و گاهی اوقات مشاهده می کنید که یا شیشه ها شکسته و یا گاها تخریب شده است.

حق لطفی در ادامه افزود: زمان تحویل حدود پنجاه درصد از این پله ها خاموش و از کار افتاده بود که در حال حاضر ۸۰ درصد در حال کار و فعال هستند و ما همچنان تا هدف و استاندارد مورد نظرمان فاصله داریم و امیدواریم به ۵ در صد خرابی برسیم.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در انتها گفت: ۶۵ دستگاه از دستگاه یونیت در سطح شهر تهران نوسازی ، آسیب شناسی و نوسازی آسانسور ها،جایگزینی رمپ فلزی ، قرارداد تجهیز پل های بتنی پیش ساخته ،ساخت۶۰ دستگاه پله برقی در سال آینده ،از جمله عملکرد و اهداف ما می‌باشد.