به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۶ تهران، مهدی چمران در آیین نمادین نواختن زنگ مهر در دبیرستان ماندگار البرز و همزمانی آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس را به فال نیک گرفت و گفت: نقطه شروع دفاع ، پیشرفت و توسعه از مدارس آغاز می شود. سرمایه‌گذاری در آموزش و تربیت نسل‌های جدید، سرمایه‌گذاری در آینده کشور است. 

وی افزود: مدارس نه تنها مکان‌های آموزش علمی هستند، بلکه به عنوان کانون‌های تربیتی نقش حیاتی در شکل‌گیری ارزش‌ها و اصول اخلاقی در جوانان ایفا می‌کنند. با تقویت زیرساخت‌های آموزش و پرورش و توجه ویژه به نیازهای دانش‌آموزان، می‌توانیم نسلی متعهد و مسئول پرورش دهیم که در میدان‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، به شکوفایی دست یابند.

نگاه شما به آینده چطور است؟/ فراخوان هنری برای تجلی آرزوها و استعدادها در دبستان تقوا پیشگان

در ادامه برنامه نواختن زنگ مدارس سطح منطقه، سید مرتضی روحانی شهردار منطقه با حضور در مدارس شهید مطهری و دبستان شاهد دخترانه تقوا پیشگان، این روز را کنار دانش‌آموزان گرامی داشتند. 

روحانی در حین برگزاری مراسم با تقدیم پیام‌های تشویق‌آمیز و انگیزشی به دانش‌آموزان، اهمیت علم‌آموزی و تلاش برای آینده درخشان را به آن‌ها یادآور شدند و به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، اقدام به برگزاری مسابقه‌ای با عنوان "نگاه شما به آینده چه شکلی است؟" کرد. 

شهردار این منطقه همچنین ضمن گفتگو با معلمان و والدین، بر لزوم همکاری میان خانواده و مدارس برای فراهم کردن محیطی مناسب برای یادگیری تأکید کردند. این برنامه به عنوان یک آغاز زیبا برای سال تحصیلی جدید در منطقه، با شادی و امیدواری برای دستاوردهای علمی و فرهنگی بیشتر همراه بود.

شهردار منطقه در حاشیه مراسم در ارتباط با این مسابقه گفت: هدف از این مسابقه تشویق دانش‌آموزان به تفکر خلاق و ابراز خود در زمینه‌های مختلف است و به آنها کمک می‌کند تا نه تنها مهارت‌های هنری خود را پرورش دهند، بلکه با فرهنگ‌سازی و گسترش دیدگاه‌های خود نسبت به آینده، خود را برای چالش‌ها و امکانات پیش رو آماده سازند.

براساس این گزارش، برای برگزیدگان این مسابقه جوایزی اهدا خواهد شد تا علاوه بر ایجاد انگیزه، حس رقابت سالم و شوق برای یادگیری در میان دانش‌آموزان تقویت شود. این اقدام به عنوان یک گام مؤثر در نهادینه کردن روحیه امید و خلاقیت در دانش آموزان، می‌تواند تأثیرات مثبت زیادی در آینده آن ها داشته باشد.