به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۴، علیرضا رباطی با اشاره به اهمیت ارتقای بهداشت محیط شهری و مبارزه با جوندگان در جوی‌ها و خیابان‌ها گفت: بر این اساس طرح عملیات طعمه‌گذاری و مبارزه با جوندگان مضر شهری نظیر موش در منطقه در حال اجراست و در همین راستا بیش از ۳۹۰۰ مورد برای طعمه‌گذاری شناسایی و انجام شده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح طعمه گذاری با اولویت پاسخ به مطالبات شهروندان صورت گرفته، افزود: بر این اساس نقاط دارای پیام های شهروندی، جوی های روباز و معابر ناحیه با نظارت دقیق شناسایی و اکیپ‌ها با تجهیزات مخصوص، در منافذ شناسایی شده معابر، کانال‌ها و انهار، فضا‌های سبز عملیات طعمه گذاری، انسداد کلونی ها و پاکسازی دائمی را انجام میدهند.

رباطی در ادامه با یاداوری اهمیت مشارکت شهروندان در کاهش تعداد حیوانات مضر شهری و بهداشت محیط است، گفت: بی‌تردید اجرای طرح طعمه‌گذاری و مبارزه با جوندگان مضر نیازمند مشارکت و همکاری شهروندان است.

از این رو از شهروندان درخواست می‌شود تا در دفع زباله‌های خانگی خود دقت کنند و از ریختن زباله و مواد دورریز به داخل مسیل‌ها، اماکن مخروبه و متروکه، معابر، کانال‌ها، فضا‌های سبز و… خودداری کنند. 

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه در پایان با تاکید بر استمرار اجرای طرح در تمام مکان‌هایی که احتمال وجود لانه موش و محل زندگی آن‌ها وجود دارد، از برنامه ریزی برای  اجرای برنامه‌های آموزشی و اطلاع رسانی در قالب توزیع بروشور ونصب پلاکارد با هدف افزایش اگاهی شهروندان با روش های مبارزه با ازدیاد موش و ارتقای بهبود وضعیت بهداشت عمومی در محلات ۲۱ گانه خبر داد.